جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 دی 1396     
درخواست نماینده مردم تهران از شهرداری:
کاری کنید که استفاده از وسیله نقلیه شخصی مقرون به صرفه نباشد!

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نماینده تهران از شهرداری پایتخت خواست که اقداماتی صورت دهد تا استفاده از وسیله نقلیه شخصی به خصوص خودروهای تک سرنشین مقرون به صرفه نباشد.

محمود صادقی نماینده تهران درباره کنترل آلودگی هوا و طرح هایی مانند تغییر طرح ترافیک که در دستورکار شهرداری تهران است با تاکید براینکه بدون اطلاع دقیق از جزییات این طرح نمی توان درباره آن اظهارنظر کارشناسی کند، گفت: تجربه های خوبی در دنیا وجود دارد که می توان آنها را سرلوحه قرار داد. خیلی از کشورها عوارض تردد در شهر برای ماشین های شخصی را به اشکال مختلف بالا برده اند تا با توسعه حمل و نقل عمومی، شهروندان به راحتی به وسایل نقلیه عمومی دسترسی داشته باشند و از خودروی شخصی استفاده نکنند.

نماینده تهران با اشاره به برنامه های اجرایی در این زمینه افزود: با اقدامات موجود نمی توانیم به این هدف دستیابیم بنابراین شهرداری ابتدا باید تلاش خود را بر توسعه حمل و نقل عمومی و دسترسی های منظم به خدمات متمرکز کند یعنی زمانی که شهروندی از منزل بیرون می آید مانند کشورهای اروپایی بداند که دقیقا چه زمانی اتوبوس یا مترو می آید و چه زمانی به سرکار خود می رسد.

صادقی در ادامه با اشاره به راهکارهایی که برای کنترل آلودگی هوای تهران وجود دارد، تاکید کرد: برای کنترل آلودگی هوا دو اقدام باید انجام داد. نخست باید بحث معاینه فنی جدی گرفته شود و در این زمینه به ویژه دستگاه های دولتی و عمومی مورد توجه باشند. دوم اینکه سیاست گذاری به گونه ای باشد که استفاده از وسیله نقلیه شخصی به خصوص به صورت تک سرنشین برای شهروندان مقرون به صرفه نباشد.

نماینده تهران با اشاره به طرح های جدیدی که از طرف تیم مدیریت جدید شهرداری تهران مطرح شده است نیز گفت: تغییرات مثبتی در دستورکار است اما همیشه بدبینی و نگرانی وجود دارد که شاید این اقدامات تنها با هدف درآمدزایی برای شهرداری همراه باشد که این مساله بسیار خطرناک است.

او در این باره ادامه داد: باید بپذیریم سلامت عمومی و اعصاب و روان مردم را دستمایه کسب درآمد قرار دادن سیاست بسیار غلطی است که عوارض بسیاری خواهد داشت. بر همین اساس باید همه تلاش به کار گرفته شود تا برای رفع بحران ها راه حل های مناسب و کارشناسی اتخاذ شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: در واقع شهرداری اگر می خواهد طرحی را هم به اجرا بگذارد باید دقت کند عوارض دریافتی با هدف کنترل و کاهش تردد در شهر باشد نه درآمدزایی صرف.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: