جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 آذر 1396     
تعطیلی مدارس و طرح زوج و فرد هم هوای تهران را سالم نکرد

شاخص آلودگی هوای تهران با ایستادن روی عدد ۱۶۰، آلوده‌ترین روز هوای تهران در طول سال ۹۶ را رقم زد.

بررسی آمار‌های ارائه شده در طول روز‌های گذشته نشان می‌دهد که تعطیلی مدارس تهران و اجرا کردن طرح زوج و فرد خودرو‌ها از درب منزل نه تنها نتوانست وضعیت هوا را بهبود بخشد، بلکه بر میزان آلاینده‌ها نیز افزود تا امروز این میزان به بالاترین حد خود برسد.

 تعطیلی مدارس و طرح زوج و فرد هم هوای تهران را سالم نکرد/ امروز؛ بدترین روز هوای پایتخت در سال 96 +نمودار

این در حالی است که روز یکشنبه هفته جاری و پیش از تعطیل شدن مدارس، شاخص آلودگی هوا روی عدد ۱۴۸ و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، اما امروز این رقم به ۱۶۰ و ناسالم برای تمام گروه‌های جامعه رسیده است.

نکته قابل توجه در این باره نیز اینجاست که میزان آلودگی در مناطق مختلف تهران با یکدیگر متفاوت است و عدد اعلام شده میانگین تمام ایستگاه‌های کنترل کیفیت هواست. در ایستگاه‌های متعددی در شرق، غرب؛ جنوب، شمال و نواحی مرکزی تهران غلظت بالای این ذرات مشاهده می‌شود که بیشینه آن نیز برابر با ۱۸۰ می‌باشد که مقدار بسیار زیادیست. همچنین لازم به ذکر است که ایستگاه‌های متعددی در شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته غلظت‌های بالایی از ذرات معلق کوچک‌تر از ۲. ۵ میکرون، در حدود ۱۰۰ میکروگرم بر متر مکعب نشان دادند که مقدار بسیار بالایی است و می‌تواند به شدت برای سلامتی افراد جامعه خطرناک باشد.

روز‌های آلوده پاییز امسال در شرایطی امروز به عدد ۴۲ رسید تا در آلوده‌ترین شرایط هوایی ۴ سال اخیر تهران قرار بگیریم که تا عصر پنجشنبه، خبری از باد و باران نیست و تا این زمان باید آلودگی هوای فزاینده پایتخت را تنفس کرد. بدین ترتیب تعداد روز‌های آلوده امسال تهران به ۶۲ روز رسیده و چهارشنبه شصت و سومین روز آلوده سال خواهد بود.

میانگین شاخص کیفیت هوا در ۱۲ ساعت گذشته با تاکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر برای میانگین کل ایستگاه‌ها به عدد ۱۶۱ و میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته از ساعت ۸ دیروز تا ساعت ۸ امروز برای میانگین کل ایستگاه‌ها به عدد ۱۶۰ رسیده است.

 

تعطیلی مدارس و طرح زوج و فرد هم هوای تهران را سالم نکرد/ امروز؛ بدترین روز هوای پایتخت در سال 96 +نموداراز سوی دیگر طبق گزارش ارائه شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، بر اساس نتایج پارامتر‌های هواشناسی پیش بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، با تداوم شرایط جوی پایدار طی روز جاری (چهارشنبه) در بیشتر ساعات روز وزش باد آرام (بزرگی بین ۰ تا ۲ متربرثانیه) انتظار می‌رود. این شرایط در روز پنجشنبه کمابیش تداوم خواهد داشت و به تدریج از بعدازظهر بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد و برای برخی ساعات وزش باد موثر (بزرگی بین ۳ تا ۴ متربرثانیه) پیش بینی می‌شود. با تداوم این شرایط در روز جمعه، در برخی ساعات آغازین روز بارش پراکنده و خفیف باران و وزش باد موثر انتظار می‌رود. همچنین دما طی روز‌های پایانی هفته به طور نسبی افزایش می‌یابد. نتایج پیش بینی کیفیت هوا نیز نشانگر برقراری شرایط کیفی هوای ناسالم برای همه افراد جامعه در روز جاری (چهارشنبه) بوده و پیش بینی می‌شود تا روز پنجشنبه شرایط کیفی هوای اکثر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط ناسالم برای همه اقشار جامعه قرار داشته باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: