جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 29 آذر 1396     
جمالی سوسفی:
موضوع پسماند در استان های شمالی به مرز بحران رسیده است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمامی اقدامات و کارهای دولتی و قانونی زمانی تاثیرگذار خواهند بود که مشارکت های مردمی در حوزه ی زیست محیطی به حداکثر مطلوب خود برسد.

 

منوچهر جمالی با اشاره به این که موضوع پسماند و زباله امروزه یکی از مهم ترین مسائل موجود در کشور است، گفت: در حالت کلی در حوزه ی پسماند زباله های کشور خلا قانونی وجود ندارد، به طوری که موضوعات فرهنگ عمومی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار و پیشرفت یا عدم پیشرفت کیفیت پسماند در کشور به شمار می آیند.

وی با اشاره به نقش موثر مشارکت های مردمی در ارتقای سطح کیفی پسماند در کشور، اظهار داشت: تمامی اقدامات و کارهای دولتی و قانونی زمانی تاثیرگذار خواهند بود که مشارکت های مردمی در حوزه ی زیست محیطی به حداکثر مطلوب خود برسد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل پسماند و زباله در استان های شمالی کشور، عنوان کرد: به دلیل بالا بودن سطح آب در استان های شمالی کشور، معضل پسماند و زباله با شاخص های بحرانی پیش می رود.

وی همچنین در ادامه افزود: آلودگی آب های زیرزمینی و آب های سطحی از جمله مهم ترین مشکلاتی هستند که استان های شمالی کشور را درگیر کرده است، به طوری که حجم این مشکلات از معضل به گره های زیست محیطی مبدل شده است.

منوچهر جمالی با اشاره به جنبه های اجرایی قوانین حوزه ی پسماند در کشور، توضیح داد: بدون شک سازمان محیط زیست به تنهایی از پس اجرای تمامی قوانین مصوب در حوزه ی پسماند های شهری بر نخواهد آمد.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: مشارکت مردم در حوزه ی پسماندهای شهری بر اساس چهارچوب و استراتژی تعیین شده از سوی مجلس شورای اسلامی می تواند بخش عمده ای از مشکلات حوزه ی پسماند و زباله را درکشور بر طرف کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی همواره آمادگی لازم و کاکل را برای رفع خلاهای قانونی در حوزه ی پسماند را دارد..

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: