جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 آذر 1396     
تکمیل شناسنامه فرهنگی-اجتماعی محلات ورودی غربی پایتخت

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛شهردار منطقه21 از تکمیل شناسنامه اجتماعی-فرهنگی سیزده محله سطح این منطقه در قالب اجراي فاز دوم طرح "نيم رخ محله" سال 96 با هدف شناسایی، ثبت، به روز رسانی و تهيه نقشه جامع مکان های فرهنگی–اجتماعي موجود در محلات اين منطقه خبر داد.

حسن رحمانی شهردار این منطقه با بیان اینکه گردآوری اطلاعات زیرساختی و ثبت اماکن اجتماعی-فرهنگی موجود در محلات و همچنین به‌ روز رسانی آن از نیازهای اساسی سازمان‌ها برای سیاست گذاری توسعه‌ای و برنامه‌ریزی هدفمند است، گفت: اداره مطالعات معاونت امور اجتماعي و فرهنگي این منطقه از اواسط تیر ماه سال جاری اقدام به اجراي طرح "نيم رخ محله" سال96 با هدف به روز رساني، تهيه و تکمیل بانک اطلاعاتي اماکن و منابع اجتماعي و فرهنگي محلات 13گانه این منطقه به منظور تسهیل در امر برنامه ریزی و سیاست گذاری های آتی در محلات براساس پتانسیل های فرهنگی-اجتماعی موجود در آنها کرده است.

وي در ادامه با اشاره به اینکه طرح "نيم رخ محله" به صورت طرحي در قالب تهيه نقشه جامع منابع فرهنگي و اجتماعي محلات منطقه21؛ به عنوان يک ضرورت در مديريت شهري مطرح است، افزود: هدف کلي از اجرای اين طرح تکمیل و تهيه نقشه اجتماعي و فرهنگي محلات سیزده گانه منطقه21 است که بر اساس آن ضمن شناسايي اماکن مذهبي، فراغتي، اجتماعي و فرهنگي، تاريخي و سمن هاي (سازمان هاي مردم نهاد) محلات از طريق روش اختصاصي و آموزش به پژوهشگران محلات، اطلاعات جمع آوري شده را ثبت و با بهره گيري از استعدادهاي بومي محلي فعال؛ ضريب مشارکت اجتماعي لايه اي گوناگون جامعه را ارتقاء مي دهد.

رحمانی در پايان خاطرنشان کرد: بي ترديد طرح "نيم رخ محله" گامي موثر در راستاي برنامه ريزي فرهنگي شهري است که با تحقق اصولي آن منبع مهمي در نهادينه سازي مشارکت فعالان اجتماعي محلات صورت مي گيرد.

لازم به ذکر است، طرح "نیمرخ محله" منطقه21 توسط پژوهشگران محلات 13گانه به صورت هماهنگ و یکپارچه اجرا شد و کلیه اطلاعات ضروری اماکن شاخص منطقه21 در 28فیلد شامل اماکن تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، فراغتی، خدماتی، تجاری، مذهبی، بهداشتی و ... به همراه مختصات آن ها از جمله مساحت، سرانه و میزان مراجعه‌کنندگان گرد آوری و ثبت سیستمی شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: