جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 آذر 1396     
تابش:
تهران سه برابر ظرفیت جمعیت دارد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس رعایت ضوابط فنی، اجرای قانون برنامه ششم و افزایش مخارج زندگی به منظور کاهش جمعیت را راهکار حل مشکلات زیست محیطی تهران دانست.

 محمدرضا تابش در مورد مکلف‌سازی فرمانداران از سوی استاندار تهران برای انجام اقدامات مستمر در جهت رفع مشکلات زیست محیطی جنوب تهران گفت: بارگذاری جمعیتی که بر روی کلان شهر تهران صورت گرفته، فراتر از توان آن است، چراکه این شهر از ظرفیت لازم برای سکونت سه میلیون نفر برخوردار بوده، و این در حالی است که، در شرایط کنونی سه برابر بیشتر از ظرفیتی که دارد، جمعیت در خود جای داده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس دهم شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون به طرق مختلف باید سعی کنیم تا از ایجاد یک فاجعه انسانی در پایتخت ممانعت به عمل آوریم، و تحقق این مهم نیز در گروی رعایت ضوابط و مقررات است، به ویژه مسائل زیست محیطی باید طبق ضوابط فنی در مدار حل قرار بگیرد.

وی با اشاره به تجربیات سایر کلان شهرهای دنیا که با اجرای فرمول‌های علمی به رفع مشکل آلودگی هوا پرداخته‌اند، تصریح کرد: زمانی آلودگی هوای لندن به نحوی بود که چند صد نفر جان خود را از دست دادند، یا مکزیکوسیتی در لیست ده شهر اول آلوده دنیا قرار داشت، اما با تدابیری که اندیشید، از این لیست خارج شد، بنابراین ما نیز با اجرای ضوابط علمی و فنی می‌توانیم بر مشکلات کنونی در حوزه محیط زیست فائق آئیم، که تحقق آن مستلزم یک اراده جمعی، اجرای قانون و فرمول‌های علمی است.

عضو شورای عالی حفاظت محیط زیست، در بیان عوامل موثر در رفع مشکلات زیست محیطی کلان شهر تهران تاکید کرد: اجرای قانون برای خروج خودروهای فرسوده و موتور سیکلت‌های کاربراتوری از چرخه تردد، جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی که در قانون برنامه ششم توسعه نیز پیش‌بینی کردیم، خروج صنایع آلاینده از محدوده‌های شهری، گازسوز کردن خودروها، استانداردسازی سوخت که اقدامات خوبی در جهت تبدیل آن به یورو چهار صورت گرفته، اما باید به یورو پنج نیز تبدیل شود، کاهش سولفور موجود در گازوئیل، از سوی دیگر کاهش جمعیت تهران از جمله عواملی است که می‌تواند به رفع مشکلات زیست محیطی منتهی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در ارائه راهکار برای کاهش جمعیت پایتخت خاطرنشان کرد: شرایط زندگی در تهران باید به اندازه‌ای گران شود که برای مهاجرت و اسکان حداکثری جمعیت از سایر شهرها به این شهر مقرون به صرفه نباشد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، افزود: اگر در تهران با این حجم از جمعیت، وجود ساختمان‌های بلند، ترافیک خودروها و مشکل تردد در معابر زلزله‌ای رخ دهد، فاجعه به بار خواهد آمد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: