جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 آذر 1396     
در چه‌صورتی آلودگی هوا باعث تعطیلی ادارات می‌شود؟

معاون پایش و نظارت اداره‌کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه کیفیت هوای تهران امروز سه‌شنبه در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفت، توضیحاتی را درباره شرایط بحران و تعطیلی ادارات بابت افزایش آلودگی هوا ارایه کرد.

محمد رستگاری درباره اخباری مبنی بر اینکه گفته می‌شود امروز سه‌شنبه شاخص‌های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون به 180 رسید و در این شرایط باید تمهیدات جدی اندیشیده شود، گفت: چنین شایعاتی که در این ایام در سال‌های اخیر و حتی امسال مطرح شده کذب محض است.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر و امسال در اثنای زمان آلودگی هوا اخبارهای کذب مبنی بر رسیدن شاخص‌ها به 180 منتشر شده که دروغی بیش نیست و دستگاه‌های اندازه‌گیری آلودگی هوا به‌طور کامل و در صحت اعداد واقعی را بدون هر گونه مشکلی اعلام می‌کنند.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: میانگین شاخصهای ذرات معلق امروز عصر به 146 رسید و بالاترین شاخصها با عدد 170 در منطقه 13 تهران بوده است.

به‌گفته رستگاری، بنابراین میانگین کیفیت هوای تهران امروز در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفت و به‌دلیل تداوم آلودگی تمهیداتی در کارگروه مربوطه اندیشیده شد.

وی با بیان اینکه "اگر میانگین شاخص‌های ذرات معلق به بالاتر از عدد 300 برسد در شرایط بحران قرار می‌گیریم"، گفت: در صورت پدید آمدن این شرایط، فعالیت‌ها تعطیل خواهد شد و ادارات نیز بنابر تصمیمات دستگاه‌های ذی‌ربط تعطیل می‌شوند.

رستگاری تصریح کرد: حتی در صورت رسیدن اعداد بالاتر از 200 نیز تمهیداتی برای مردم در نظر گرفته می‌شود اما خوشبختانه به آن شرایط نرسیده‌ایم و امیدواریم با برنامه‌های پیش‌ِرو شاهد بهبود کیفیت هوای پایتخت و کلان‌شهرها باشیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: