جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 آذر 1393     
کارنامه 8 ماهه تجارت خارجی ایران

مهر: گمرک ایران حجم تجارت خارجی کشور در 8 ماهه ابتدای امسال را 31 ميليارد و 447 ميليون دلار انواع كالا در بخش صادرات صادر و 34 ميليارد و 254 ميليون دلار در بخش واردات اعلام کرد.

گمرک ایران گزارش داد: مهم ترين نكته در خصوص آمار تجارت خارجي 8 ماهه كشورمان افزايش آهنگ رشد صادرات غيرنفتي و كاهش رشد واردات است، به نحوي كه در مدت ياد شده رقم رشد صادرات غير نفتي به 19 و 72 صدم درصد و واردات به 20 و 22 صدم درصد رسيد كه اين ارقام در هفت ماهه امسال به ترتيب 19و9 صدم درصد و 24و72 صدم درصد بود و مشاهده مي شود كه در آذرماه امسال نرخ رشد صادرات غيرنفتي به واردات نزديكتر شده است.

اقلام عمده صادرات غير نفتي در مدت ياد شده شامل پروپان مايع شده،متانول و پلي اتيلن گريد فيلم بوده و عمده ترين خريداران كالاهاي صادراتي كشورمان هم به ترتيب چين، عراق، امارات متحده عربي، افغانستان و هند بوده اند.

عمده واردات كشورمان هم به ترتيب به گندم با سهم 3 و 79 صدم درصدي از كل ارزش واردات، برنج با 3 درصد، وسايل نقليه با موتور پيستوني درون سوز با حجم سيلندر بيشتر از 1500 سانتيمتر مكعب با 2و83 صدم درصد، كنجاله سويا با 2و6صدم درصد و ذرت دامي با 2و7صدم درصد اختصاص دارد و عمده كشورهاي صادركننده كالا به ايران هم در هشت ماهه امسال به ترتيب چين، كره جنوبي، هند و تركيه بوده اند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: