جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 27 آذر 1396     
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران:
ظرفیت احصا انرژی از 30 درصد زباله های تهران

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد زباله های تهران ظرفیت تبدیل به انرژی الکتریکی دارند، گفت: این درحالی است که تنها 400 تن از زباله ای تولید شده تهران به انرژی تبدیل می شوند.

 

محمد حسین بازگیر گفت:روزانه 8 هزار تن در تهران زباله خانگی تولید و تنها 400 تن انرژی از آن احصاء می شود، در حالی که بیش از 30 درصد از زباله های شهری قابلیت تبدیل شدن به انرژی را دارند و به زودی برنامه مدیریت پسماند رقم دقیق این حوزه را مشخص خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه زباله های ریجکت ظرفیت تبدیل شدن به انرژی از دو روش هاضم و زباله سوز را دارند، اظهار کرد: سیستم هاضم گود آبعلی با ظرفیت روزانه 200 تن به روش هضم شیمیایی از زباله ها بیوگاز تولید کرده و توان تولید 2 مگاوات برق از را دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران تکمیل مراحل مدیریت پسماند را استحصال انرژی دانست و خاطرنشان کرد: کارخانه زباله سوز مجتمع آرادکوه شهرداری تهران نیز با ظرفیت 200 تن 2 مگاوات برق تولید می کند.

بازگیر با تاکید بر اینکه پسماند بخشی از سرمایه های شهر تهران است، عنوان کرد: بازگشت انرژی و هزینه صرف شده برای تولید کالاهای مصرفی تکلیف است و باید مورد توجه قرار بگیرد. از این رو طرح جامع پسماند تهران در شهرداری در حال تدوین بوده و این نهاد تعهد دارد تا ظرف یک سال آینده آن را نهایی کند تا براساس آن وضعیت موجود آنالیز و سهم تفکیک، بازیافت، کمپوست و غیره از زباله های تولیدی، مشخص شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: