جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 آذر 1396     
افتتاح اولین خط متروی بدون راننده در استانبول

به گزارش گروه بین الملل تهرانی نیوز، مراسم افتتاحیه اولین خط متروی بدون راننده و دومین خط مترو در بخش آسیایی شهر استانبول ترکیه برگزار شد.

 

مراسم افتتاحیه خط M5 در استانبول با حضور رئیس جمهور این کشور، رجب طیب اردوغان برگزار شد. بخش ابتدایی 10.5 کیلومتری این خط که دارای 9 ایستگاه است، Yamanevler را با تقاطعی به Bosporus Marmaray در اسکودار متصل می کند. زمان سفر از ابتدا تا انتهای این خط 17 دقیقه اعلام شده است.

ساخت این پروژه از ماه مارس 2012 آغاز شده بود. کنسرسیومی متشکل از میتسوبیشی Corporation  و CAF تعداد 21 قطار شش واگن را برای خط M5  تامین کرده اند. این قطارها تحت قراردادی به ارزش 119 میلیون یورو خریداری شده اند که در ماه ژانویه سال 2014 امضا شده بود. اولین سری از این قطارها در نوامبر 2017 از اسپانیا وارد این شهر شدند. این قطارهای 132 متری دارای ظرفیت 1622 سرنشین هستند و با بیشینه سرعت 90 کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند.

 

قرار است فازم دوم این خط که در مسیری 9.2 کیلومتری از Yamanevler تا چکمه¬کوی کشیده می شود أواسط سال 2018 افتتاح شود. با افتتاح فاز دوم این خط 7 ایستگاه دیگر نیز به این شبکه افزوده خواهد شد و تعداد کل ایستگاه های این خط به 16 مورد می رسد. پس از آن، زمان سفر در طول این خط به 27 دقیقه افزایش می یابد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: