جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 25 آذر 1396     
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران
ساماندهی خطوط اتوبوسرانی تهران؛ به زودی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز؛مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: به زودی تمام خطوط اتوبوسرانی پایتخت ساماندهی می شوند.

 

پیمان سنندجی در خصوص اینکه مهندسی مجدد خطوط در قالب تدوین نرم افزاری در شهر تهران در حال انجام است، گفت: خوشبختانه این نرم افزار تدوین شده و در حال جمع آوری اطلاعات هستیم.

وی با بیان اینکه ورود اطلاعات به این نرم افزار در حال انجام هستیم، افزود: این اطلاعات شامل میزان تقاضای سفر در خطوط است. در حال بررسی هستیم تا بدانیم هر کدام از خطوط شهر تهران چه تعداد مسافر دارد.

 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه  مطالعات و مهندسی خطوط یک کار روزمره و همیشگی است، بیان کرد: وقتی خطوط مترو راه اندازی می شوند، حتما یکسری از خطوط اتوبوسرانی یا تاکسیرانی به دلیل موازات خدماتی که با مترو دارند ساماندهی و یا جا به جا می شوند. همچنین با ایجاد شهرک های جدیدی در تهران یا اطراف آن یا در نقاطی که تقاضای سفر بسیار باشد، ساماندهی خطوط نیز بر مبنای تعداد تقاضاهای سفر انجام می شود. در نتیجه من فکر می کنم که بحث مهندسی خطوط همیشه وجود دارد.

 به گفته وی؛ امیدواریم که بعد از ورود اطلاعات بتوانیم به صورت سیستمی اگر خطی نیاز به ساماندهی  یا جابه جایی داشته باشد، به سرعت تشخیص داده و انجام دهیم.

 سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر نتیجه پایلوت این طرح در منطقه 12 استخراج شده است، یادآور شد: طبق اطلاعات به دست آمده در این منطقه یکسری از خطوط قدیمی اتوبوسرانی باید ادغام شوند که در حال حاضر این کار در حال انجام است.

 وی با اشاره به اینکه این ساماندهی در واقع شبکه شدن سایر مدهای حمل و نقلی را فراهم می کند، تاکید کرد: با توجه به اینکه اساس این کار ورود اطلاعات بوده،‌ کار سختی است به این دلیل که باید اطلاعات دقیق و کاملی از میزان تقاضای سفر در تمام ساعات روز داشته باشیم که انجام این کار خود یک پروژه بزرگی است.

 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: پیش بینی می کنم با توجه به تراکنش هایی که در خطوط انجام می شود و تعداد مسافرانی که در خطوط BRT در حال جابه جایی است، به زودی به این اطلاعات به طور کامل دسترسی خواهیم داشت.

 وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به انجام مطالعات درباره بررسی راهکارهای دستیابی شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران به درآمدهای پایدار افزود: در حال حاضر مطالعاتی را توسط دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در مورد درآمد پایدار شرکت واحد انجام داده ایم.

  سنندجی با بیان اینکه  بحث درآمد و منابع پایدار یکی از مضوعات مهم شهرداری ها در کشور به شمار می آید، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که می تواند به کسب درآمد پایدار در این مجموعه کمک کند، مدیریت هزینه هاست. به عنوان مثال اگر ما پیمایش کمتر و کم هزینه تری را در ناوگان داشته باشیم،  منجر به این می شود که هم میزان سوخت کاهش پیدا کند و هم استهلاک خودروها و ناوگان کمتر شود.

وی با تاکید بر اینکه در سازمان اتوبوسرانی سعی ما بر این است که در کنار کاهش هزینه ها درآمدهایی را داشته باشیم.، عنوان کرد: به عنوان مثال در حال حاضر کد پروژه های  درآمدی شرکت واحد اجرای برنامه هایی مانند تبلیغات فروش بلیت و نظارت بر نحوه دریافت بلیت است.

 مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه مشکل مسدود شدن حساب های سازمان اتوبوسرانی با تعامل سازمان تامین اجتماعی رفع شده است، بیان کرد: ضمن اینکه به سازمان تامین اجتماعی احترام می گذارم اما موضوعات بیمه ای به طور مستقیم  با پرسنل در ارتباط است. در گذشته نیز تعاملات با سازمان تامین اجتماعی در این خصوص وجود داشته است به گونه ای که چندین میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی که از گذشته باقی مانده بود را پرداخت کردیم.

 

 

 

سنندجی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بدهی‌ای که سازمان تامین اجتماعی از مجموعه شرکت واحد دارد، بدهی روزمره این سازمان است. در حالی که در سال های گذشته بدهی های بالای 40 میلیارد تومان اتوبوسرانی به این سازمان پرداخت شده است اما امکان دارد با توجه به شرایط سخت اقتصادی قدری این پرداخت ها با تاخیر انجام شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: