جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 آذر 1393     
دلیل ناپدیدی پرچم های داعش درموصل

العالم: " کامل الکنانی " مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد تأکید کرد، اوضاع کلی در شهر موصل نشان دهنده شکست داعش است و نشانه های شکست آنان در شهر به چشم می خورد ، به گونه ای که داعشی ها با مشکل روبرو شده اند و از حضور در اماکن عمومی خودداری می کنند و نگران حملات نیروهای عراقی برای آزادسازی شهر هستند.

تکریت هم درمعرض حملات نیروهای عراقی برای آزادسازی قرار دارد و تقریباً اطراف این شهر در دست نیروهای عراقی است.

بر اساس این گزارش ، نیروهای ارتش و عشایر و نیروهای مردمی با حملات داعش در رمادی مرکز استان الانبار مقابله کرده اند.

عملیات نیروهای عراقی در مناطق مختلف در موصل پیشرفت هایی داشته است؛  از جمله این که منطقه تلال حمرین را که از مخفیگاه های اصلی داعش در شمال شرق عراق به حساب می آید، پاکسازی کردند و محور واقع از جنوب موصل به جنوب تکریت را به کنترل خود درآورده اند و آن جا را پاکسازی کرده اند که در نتیجه داعش ، قدرت و امکانات لجستیکی خود را از دست داده است.

در رمادی نیز بسیاری از حملات گروه داعش با هدف ورود به مناطق مختلف این شهر با مقاومت اهالی ، عشایر و نیروهای امنیتی ناکام ماند.

عناصر داعش فقط در دو مورد از این حملات موفق به پیشروی شدند، ولی نیروهای عراقی توانستند در منطقه السنجاریه و الحوز این با عناصر داعش مقابله کنند.

اکنون اوضاع در شهر رمادی امن است، و مقررات منع آمد و شد شبانه برقرار شده است و داعش نتوانسته اند به این منطقه نفوذ کنند.

بر اساس این گزارش ، عناصر داعش حمله ای را در شهر کرکوک انجام دادند ولی در مقابله با نیروهای ارتش ، پیشمرگه و نیروهای مردمی ، مواضع خود را در تل الورد از دست دادند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: