جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 20 آذر 1396     
در روزهای پایانی 2017 میلادی
21 شهر پاک دنیا معرفی شدند

به گزارش اخبار بین الملل تهرانی نیوز؛اگرچه انکارکنندگان تغییرات آب و هوایی همچنان وجود دارند و گاهی اوقات تصمیمات فاجعه بار اتخاذ می کنند، برخی از شهرها و کشورهای دنیا تلاش می کنند تا محیط زیست را با کاهش انتشار کربن، جلوگیری از افزایش زباله های عمومی، و کاهش سطح آلودگی محیط زیست کاهش دهند.

 

تمیزترین شهرهای دنیا و اقدامات کلی آنها برای کاهش آلودگی کره زمین معرفی شده اند:

هامبورگ: یکی از پاک ترین شهرهای دنیا و البته دوستدار محیط زیست است. شهردار شهر هامبورگ یک هدف بلندپروازانه را برای خود تعیین کرده و قصد دارد میزان تولید کربن را تا سال 2050 به میزان 80 درصد کاهش دهد. شهروندان این شهر به کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی و استفاده از فن آوری های تمیز تشویق می شوند.

شیکاگو: این شهر رویکرد نوآورانه ای را برای کاهش آلودگی هوا و کاهش زباله ها ایجاد کرده است. بیش از 2 میلیون فوت مربع باغ در پشت بام های خانه ها وجود دارد و یک شبکه توسعه حمل و نقل عمومی استاندارد در آن، به کاهش آلودگی هوا کمک می کند.

کپنهاگ: یک شهر رنگارنگ است و سازگار با محیط زیست است. دولت دانمارک به حفظ کیفیت آب و کاهش آلودگی هوا تاکید زیادی کرده است. سواحل و بنادر این شهر شهر بدون ترس از آلاینده ها، فضای مناسبی برای شنا هستند.

هونولولو؛ هاوایی: این جزیره یکی از بزرگترین شهرهای دنیا است و صنایع بسیار اندک آلاینده دارد. از آنجا که هونولولو یک جاذبه توریستی بزرگ است، حفظ پاکیزگی آن یک اولویت مهم برای دولت به شمار می رود.

هلسینکی: یکی از شهرهای شمال غربی واقع در فنلاند و یکی از تمیزترین شهرهای دنیا است. ساکنان این شهر به حفظ محیط زیست و جلوگیری از زهکشی متعهد هستند. دولت همچنین سیستم گرمایشی و کارامدی را طراحی کرده است که به کاهش مصرف برق کمک می کند.

ریکجاویک: پایتخت ایسلند و یکی از تمیزترین شهرهای جهان از نظر میزان بالای بازیافت، استفاده موثر از سیستم حمل و نقل عمومی و فضاهای سبز است. شاخص کل توسعه انسانی در این شهر بسیار بالاست.

وین: پایتخت و بزرگترین شهر اتریش است. مقادیر زیادی پول در طراحی و نگهداری یک سیستم تخلیه زباله استاندارد در آن سرمایه گذاری شده است و بیشتر زباله های آن بازیافت می شوند.

ژنو: جای تعجب نیست که ژنو یکی از تمیزترین شهرهای دنیاست و سطح آلودگی بسیار اندک دارد.

کوریتیبا: شاید یکی از پاکترین شهرهای دنیا نباشد اما سیستم منحصر به فردی توسط شهردار آن برای بازیافت زباله ها طراحی شده است. زباله های بازیافت شده در این شهر که در برزیل واقع است، به کوپن های مواد غذایی و یا حمل و نقل عمومی تبدیل می شوند.

سنگاپور: یکی از پرطرفدارترین شهرهای دنیاست و با وجود حجم زیاد توریست ها توانسته است استانداردهای شهری خود را حفظ کند. قوانین سخت گیرانه برای شهروندان و توریست ها قابل اجرا هستند تا از پاکیزگی شهر اطمینان حاصل شود. این قوانین شامل جریمه های سنگین برای ریختن زباله در سطح شهر، و ممنوعیت قطع درختان است.

کلگری: مقامات شهرداری این شهر 4 اصل اساسی را به شهروندان خود تحمیل کرده اند از جمله کیفیت سیستم فاضلاب، دفع و بازیافت زباله، مراقبت از سلامت و پاکیزگی آب، و مراقبت از استانداردهای سیستم حمل و نقل.

 

لوکزامبورگ: به عنوان قلب سبز اروپا معرفی شده است و قلعه ها و جنگل های قرون وسطی در آن به بهترین شکل ممکن نگهداری می شوند. زمین های این فضاها به فضاهای سبز بزرگ تبدیل شده اند و به عنوان جاذبه های توریستی در اختیار گردشگران قرار دارند.

کوبه: یکی از بزرگترین شهرهای ژاپن است اما با وجود جمعیت 1 و نیم میلیون نفری، یکی از موثرترین سیستم های دفع زباله در جهان را دارد و اغلب زباله های تولید شده بازیافت می شوند.

ناتینگهام: تمیزترین شهر انگلیس است و میزان آلودگی بسیار کمی دارد.

استکهلم: پایتخت سوئد استانداردترین سیستم حمل و نقل عمومی، فضای سبز عمومی، کیفیت هوا، میزان سر و صدا و آلودگی صوتی، و ... را دارد.

پورتلند: در ایالات متحده واقع شده و دارای شبکه گسترده ای از حمل و نقل عمومی در دنیا است. در این شهر کمترین میزان آلودگی ناشی از محصولات غذایی وجود دارد.

بریزبان: این شهر بزرگ در استرالیا دارای 2.3 میلیون جمعیت است و فضاهای تفریحی، پارک ها و باغهای گیاهی بی نظیری دارد که باعث می شود که آلودگی به حداقل برسد.

آمستردام: به دلیل محیط زیست پاک، و استفاده بیش از حد از دوچرخه تبدیل به یکی از پاکترین شهرهای دنیا شده است.

تورنتو: انتشار گازهای گلخانه ای در این شهر 2.5 میلیون نفری بسیار اندک است زیرا اکثر مردم از سیستم حمل و نقل عمومی و تکنولوژی ساخت و ساز سبز استفاده می کنند.

فرایبورگ: این شهر کوچک آلمانی، یک پناهگاه سبز و پر از جنگل ها و تاکستان ها است.

اسلو: پایتخت نروژ از سالمترین و بهداشتی ترین شهرهای دنیاست.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: