جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 آذر 1396     
پورسیدآقایی در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح کرد
الزام شرکت های خصوصی اتوبوسرانی به منظور نصب فیلتر دوده

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به سوالات اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد.

 

 محسن پورسیدآقایی در بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هفته گذشته یکی از سوالات اعضای شورا در جلسه قبل پیرامون بهسازی و ایمن سازی خط 7 مترو بود که باید اعلام کنم در صورت جلسه‌ منعقده با "سپاسد" مقرر شد که تا خرداد سال آینده مشکلات پیرامون اطفای حریق، احداث هواکش‌ها، سیگنالینگ و ... این خط مرتفع شود.

 وی با بیان اینکه برای ایمن سازی خط هفت نیازمند 370 میلیارد تومان اعتبار هستیم، گفت: طی جلسه ای که معاونت مالی شهرداری با بانک شهر برگزار کرده، مقرر شده 100 میلیارد تومان از محل زمینی که به بانک شهر واگذار شده است، نسبت به تزریق منابع به این خطوط از سوی بانک شهر اقدام شود.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از سوالات اعضای شورای شهر بحث شرکت مطالعات جامع حمل و نقل بود، عنوان کرد: در حال حاضر ارزیابی‌های لازم در خصوص تشکیل مجدد این شرکت در حال انجام است و کارشناسان دادگستری در حال بررسی آخرین صورت‌های مالی این شرکت هستند.

 پورسید آقایی همچنین از تدوین برنامه‌ای برای فرهنگسازی وضعیت رانندگان تاکسی خبر داد و گفت:‌ به مراکز علمی کاربردی در معاونت حمل و نقل اعلام کرده‌ایم که از پذیرش دانشجو به صورت مدرک گرایی خودداری کنند و صرفا در چهارچوب دوره‌های کوتاه مدت و تخصصی کار انجام شود.

 وی در ادامه از راه اندازی کتابخانه‌های دیجیتال در مترو خبر داد و افزود: این مهم در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی است که با توسعه اینترنت در ایستگاه‌های مترو و در بستر موبایل این کتابخانه‌های دیجیتال ایجاد می‌شود.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ارتباط با نهادهای علمی برای بازتعریف پروژه‌های شهرداری خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر 15 قرارداد با دانشگاه‌های مختلف کشور پیرامون بررسی‌های علمی طرح‌ها منعقد شده و همچنین برای مطالعه طرح جامع حمل و نقل تهران با دانشگاه تهران و شریف رایزنی کرده ایم تا ابعاد مختلف این طرح جامع بررسی شود.

در ادامه پورسیدآقایی با بیان اینکه اعضای شورای شهر از ما خواسته بودند که نسبت به شبیه سازی ترافیک و تعیین چشم اندازها اقدام کنیم، گفت: شبیه سازی ترافیک بر اساس طرح جامع امکان پذیر نیست، چراکه برای شبیه سازی ما نیازمند ماتریس سفر، مبدأ و مقصد، میزان عرضه و تقاضا و ... هستیم و در حال حاضر تیمی در حال تهیه ماتریس سفر هستند که با پیاده سازی داده‌ها می‌توان وضعیت ترافیکی پایتخت را در یک چشم انداز مشخص شبیه سازی کرد.

 وی همچنین در خصوص وضعیت تاکسی‌های اینترنتی توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: شهرداری تهران مخالف تاکسی‌های اینترنتی نیست و حتی به دنبال تقویت آنها هستیم اما دقت داشته باشید که طبق قانون شهرداری تهران مسئول هر گونه حمل و نقل در داخل شهر است و این در حالیست که این شرکت‌ها پیوندی با شهرداری ندارند و شاهد نابسامانی در این حوزه‌ها هستیم.

نسبت به تاکسی اینترنتی موضع نداریم.

 پورسیدآقایی با بیان اینکه 22 شرکت تاکسی اینترنتی در تهران فعال است که تنها دو مورد از آنها معروف شده، گفت: این در حالیست که فعالیت این شرکت‌ها پیامک‌هایی را نیز برای شهر دارد، چرا که ما شاهد بحران کوچ تاکسی‌های شهرستانی به تهران هستیم که می‌خواهند در این شرکت‌های اینترنتی فعالیت کنند.

به گفته معاون حمل و نقل شهرداری تهران، برابر رانندگان تاکسی در این شرکت‌ها راننده فعالیت می‌کند؛ این در حالیست که این رانندگان تا به حال دو بار تحصن کرده‌اند و می‌توانند بحران‌هایی را در شهر ایجاد کنند و از سوی دیگر سازمان ترافیک شهرداری تهران نظارتی بر آلایندگی این خودروها ندارد.

 وی با بیان اینکه همه کارهایی که برای نوسازی تاکسی‌های شهرداری در راستای کاهش آلودگی هوا انجام داده ایم همگی بر باد رفته است، گفت: نباید فراموش کنیم که کنترل این گونه شرکت‌ها جزو الزامات قانونی شهرداری است.

 پورسید آقایی در ادامه درخصوص وضعیت دوچرخه سواری در پایتخت نیز خاطرنشان کرد: شهر تهران شبیه شهرهای اروپایی مسطح و خوش آب و هوا نیست و نمی‌توانیم از مدل دوچرخه سواری یکسره استفاده کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اضافه کرد: باید کیلومتر اول و آخر سفر را همشهریان با دوچرخه طی کنند و سپس با اتصال آنها به سایر مدهای حمل و نقل از جمله اتوبوس و مترو سفرشان را پوشش دهیم.

 وی با بیان اینکه سعی داریم که در محیط‌های دارای ظرفیت گردشگری و فرهنگی، استفاده از دوچرخه را ترویج دهیم، گفت: بر همین اساس در مناطق 6، 7، 11 و 12 به صورت پایلوت دوچرخه ایجاد شده است تا دستاورد آن را بررسی کنیم.

 پورسید آقایی در ادامه از اخذ مناقصه بین‌المللی برای جذب سرمایه گذار خارجی خبر داد و گفت: از مشاور هلندی بهره گرفته شده است تا به شهرداری تهران در پیشبرد توسعه دوچرخه سواری کمک کند.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه پیگیر پیشنهاد مطرح شده به دولت مبنی بر انتشار دوهزار میلیارد تومان برگه اوراق مشارکت به منظور حل مشکلات خط متروی 6 و 7 در دو مرحله هستیم، گفت: می‌توان با جذب مشارکت عمومی و صوصی نسبت به توسعه امور در شهر اقدام کرد و در حال حاضر می‌توان از توان بخش خصوصی در توسعه مراکز معاینه فنی، پارکینگ‌ها و اتوبوسرانی استفاده کرد.

وی همچنین در خصوص جذب اعتبار خارجی، گفت: فاینانس برای خطوط 3، 6 و 7 در دست اقدام است که باید پیگیری شود. اما باید اعلام کنم که بیشترین مراوده ما در حوزه فاینانس با چین بوده که حداقل در 6 سال گذشته حتی یک ال سی فاینانس هم باز نشده است.

به گفته پورسید آقایی، احداث شرکت مجتمع‌های ایستگاهی به منظور بارگذاری روی ایستگاه‌ها بر اساس طرح جامع به منظور تامین هزینه‌های مترو در دستور کار قرار گرفته است.

الزام شرکت های خصوصی اتوبوسرانی به منظور نصب فیلتر دوده

معاون ترافیک شهرداری تهران همچنین از برگزاری مناقصه 50 فیلتر دوده خبر داد و گفت: هر فیلتر دوده 40 میلیون تومان هزینه دارد که در حال حاضر در حال خرید 250 فیلتر هستیم، اما به موازات این طرح مصوب کردیم که از این پس شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی را ملزم کنیم که خودشان فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها نصب کنند.

وی افزود: از سوی دیگر پرداخت شهرداری به آنها که بر اساس خرید خدمت است افزایش می‌یابد. همچنین بخشنامه دیگری به زودی صادر خواهد شد که در حوزه معاونت خدمات شهری هیچ پیمانکاری نباید از خودروی دیزلی فرسوده استفاده کند و باید بر روی تمام خودروهای دیزلی فیلتر دوده نصب شود و شهردار تهران هم تاکید داشته است که عوارض پسماند از شرکت‌هایی که فیلتر دوده روی خودروهایشان نصب شده با نرخ بیشتری انجام گیرد. 

پورسیدآقایی با بیان اینکه اعمال قانون در خودروهای دیزلی نیازمند وفاق ملی است، گفت: برخورد با خودروهای دیزلی تبعات اجتماعی زیادی دارد و این در حالیست که سن فرسودگی کامیون‌ها 20 سال اعلام شده اما پیشنهاد جدید ما این است که بر اساس قانون هوای پاک سن فرسودگی کامیون‌ها به 15 سال برسد. چرا که ما در حال حاضر با کامیون‌هایی مواجه هستیم که بالای 50 سال عمر دارند و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مانع تردد این خودروها شود.

افزایش سختگیری معاینه فنی در پایتخت

پورسید آقایی با بیان اینکه معاینه فنی جدید و ویژه‌ای در تهران شروع می‌شود، گفت: با اینکه قانون اجرای معاینه فنی ویژه را مصوب کرده بود، اما هیچ کس زیر بار اجرای این مصوبه نرفت؛ در حالیکه ما معتقدیم باید معاینه فنی در تهران سختگیرانه تر شود.

وی در ادامه به تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری در پایتخت اشاره کرد و گفت: وزارت صنعت به دولت فشار آورده و مجوز پلاک گذاری مجدد موتورهای کاربراتوری را اخذ کرده و این نشان می‌دهد برخی سیاست‌های کلان با محیط زیست همخوانی ندارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شورای شهر، شهرداری تهران را ملزم کرده بود که 2.5 میلیون تومان برای خرید موتور برقی وام دهد، گفت: این در حالیست که ما توانستیم برای دو هزار موتور این اعتبار را فراهم کنیم و این تعداد از موتورها در قبال سه میلیون موتور کاربراتوری موثر نخواهند بود.

 به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک ترافیک شهرداری تهران برای برقی کردن یک میلیون موتور نیازمند دو هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار است و شهرداری باید از خودش شروع کند، بر همین اساس قصد داریم وامی را به استفاده از موتور و خودروی برقی برای کارکنان شهرداری تهران اختصاص دهیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: