جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 آذر 1396     
موتورسیکلت‌های کاربراتوری ۷ گرم آلایندگی ایجاد می‌کنند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با انتقاد از اینکه موتورسیکلت‌های کاربراتوری ۷ گرم آلایندگی ایجاد می‌کنند بر لزوم جلوگیری از تردد موتورسیلکت‌های فاقد معاینه فنی در پایتخت تاکید کرد.

 

مهرداد بائوج لاهوتی  با انتقاد از اینکه سالانه سه هزار نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند، گفت: خودرو مهمترین عامل آلایندگی هوای تهران بوده و در واقع نقش 83 درصدی در آلایندگی هوا دارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه موتورسیکلت های کاربراتوری 7 گرم آلایندگی ایجاد می کنند، تصریح کرد: این در حالی است که خودرویی مانند پراید با وجود غیراستاندارد بودن  2 و نیم گرم آلایندگی ایجاد می کند بنابراین موتورسیکلت ها نقش عمده ای آلایندگی هوای پایتخت داشته و برای منع تردد آنها باید برنامه ریزی کرد.

وی یادآور شد:  موتور وسیله ایاب و ذهاب و امرار معاش برخی افراد است اما نباید نسبت به آلایندگی بالا و همچنین معاینه فنی آنها بی توجه بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از بی توجهی موتورسواران پایتخت نسبت به معاینه فنی انتقاد کرد و گفت: تبعات بی توجهی به معاینه فنی  موتورسیکلت ها دامنگیر تمامی شهروندان می شود بنابراین باید موتوسواران معاینه فنی را اخذ کنند و نظارت مناسبی بر این امر صورت گیرد.

بائوج لاهوتی با بیان اینکه به موتورسیکلت های فاقد معاینه فنی نباید اجازه تردد داده شود، تصریح کرد: معیار فرسودگی خودرو و موتورها باید از سن به معاینه فنی تغییر یابد و خودرویی که معاینه فنی نمی تواند اخذ کند از رده خارج شود زیرا برخی از خودروها سن بالایی داشته اما آلاینده نیستند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم، با بیان اینکه در قانون هوای پاک تمهیداتی برای استفاده از موتورسیکلت های برقی اتخاذ شده است، ادامه داد: به صفر رساندن تعرفه واردات خودرو و موتورسیکلت‌های برقی در قانون  هوای پاک دیده شده است و همچنین مقرر شد برای تولید آنها  هم تسهیلاتی در نظر گرفته شود از این رو با پیش بینی این شرایط، استقبال برای واردات و تقاضا افزایش می یابد.

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری منع تردد وسایل نقلیه موتوری فرسوده در قانون هوای پاک، گفت: بر اساس مصوبه ای از این قانون خرید و فروش و تردد وسایل نقلیه موتوری فرسوده ممنوع و تمامی اشخاص حقیقی وحقوقی دارنده این وسایل مکلف شدند وسایل‌نقلیه خود را پس از اتمام سن فرسودگی از رده خارج و مسؤولیت خود را از این جهت، نزد یکی از مؤسسات بیمه داخلی تحت نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بیمه کنند که با این اوصاف از تردد موتورسیکلت های کاربراتوری و فرسوده جلوگیری خواهد شد بنابراین با اجرای این مصوبه های مجلس می توان گامی جدی در جهت بهبود وضعیت هوای کلانشهرها برداشت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: