جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 آذر 1396     
۴۰ هزار خودرو تاکسی در تهران نیازمند تعویض کاتالیست هستند

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه ۴۰هزار تاکسی در تهران نیازمند تعویض کیت کاتالیست برای کاهش آلودگی هوا هستند گفت: اگر این اقدام صورت نپذیرد بنزین یورو۴ برای آن ها تفاوتی با یورو۲ ندارد.

 

کیومرث کلانتری در حاشیه سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: این جلسه با حضور همه اعضای کارگروه برگزار شد و طبق روال گذشته دستگاه های اجرایی به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند و در جلسه امروز در خصوص توسعه فضای سبز بحث و بررسی شد.

وی اضافه کرد: قرار شد اداره کل منابع طبیعی استان تهران در خصوص توسعه فضای سبز در حد استانداردهای تعریف شده در برنامه جامع شهرستان ها زمین اختصاص دهد و درباره تولید نهال نیز دو مرکز تولید نهال در دماوند و ملارد نهال های لازم و کافی در فصول درخت کاری در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تامین منابع مالی توسعه فضای سبز از محل عوارض آلایندگی و یا ارزش افزوده و یا از محل کمک های دولت به شهرداری ها خواهد بود، گفت: شهرداران باید فضای سبز شهر خود را به حد استاندارد برسانند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران مسائل مربوط به خودرو و حمل و نقل عمومی را نیز از جمله موارد مطرح شده در سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران دانست و افزود: روند جایگزینی موتورسیکلت های برقی و ایجاد زمینه برای ورود خودروهای برقی بررسی و مقرر شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت احداث یک واحد مونتاژ و یا تولید خودرو و موتور سیکلت برقی در داخل شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران پیگیری کند تا زمینه جایگزینی با اولویت موتورسیکلت های برقی به جای موتور سیکلت های موجود انجام شود.

کلانتری تصریح کرد: جایگزینی و تعویض تاکسی های فرسوده و نیز تعویض کاتالیست خودروهای تاکسی در حال تردد در کلان شهر تهران با حضور نماینده شهردار تهران بررسی شد، بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال ۹۳، شهرداری ها موظف هستند که کاتالیست های خودروهای عمومی در حال تردد در شهرها را تعویض کنند تا بار آلایندگی خودرو کاهش پیدا کند.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران افزود: چنانچه تعویض کاتالیست ها انجام نشود، اگر بنزین یورو۴ هم به تاکسی ها تحویل داده شود و خودرو فاقد کاتالیست کاهش دهنده آلایندگی باشد، تفاوتی با بنزین یورو۲ نخواهد داشت.

کلانتری گفت: باید هم زمان با تحویل بنزین یورو۴، خودروها هم بتوانند از کاهش دهنده آلایندگی به نحو احسن استفاده کنند، البته نماینده شهرداری از تامین نشدن منابع مالی برای این اقدام خبر داد و کارگروه تصمیم گرفتند از محل عوارض آلایندگی به تعویض کاتالیست خودروها بپردازند.

وی در این حال گفت: ۴۰ هزار خودرو تاکسی در تهران نیازمند تعویض کاتالیست عمل کننده در زمینه کاهش آلودگی هوا هستند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: