جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 آذر 1396     
رویدادی عجیب در قطب گردشگری ایتالیا
مسافران ونیز، ماسک آلودگی هوا می‌زنند

به گزارش اخبار بین الملل تهرانی نیوز؛ساکنان ونیز به طور منظم در معرض دود ناشی از رفت و آمد کشتی های کروز هستند. کشتی هایی که هوای سمی را پمپاژ می کنند و برای مردم محلی و برای بازدیدکنندگان و توریست ها خطرآفرین می شوند.

 

 اکنون مدیران شهری ونیز تاکید می کنند که گردشگران بهتر است هنگام رفت و آمد در این شهر از ماسک برای کاهش آثار مخرب آلودگی دود کشتی ها استفاده کنند.

آلودگی هوا در شهری که خودرویی در آن تردد نمی کند و جاده ای وجود ندارد، کمی عجیب است اما اکنون ثابت شده که هوای ونیز برای شهروندان و گردشگران خطرات پنهان دارد.

روزانه 5 تا 6 کشتی بزرگ به قلب این شهر باستانی می آیند و حاوی رستوران های لوکس، استخرهای شنای گسترده و سرگرمی های عجیب و غریب برای تبلیغ هستند اما گازهای مخفی این کشتی ها به راحتی هوای ونیز را آلوده می کند.

این یکی از دلایلی است که مردم محلی از تاثیر گردشگری در شهر معروفشان خشمگین هستند و تظاهرات علیه کشتی های کروز هرچند وقت یکبار در این شهر اتفاق می افتد.

اپراتورهای کشتی ادعا می کنند که در نزدیکی شهرهای بزرگ از سوخت کم مصرف استفاده می کنند، اما شواهد حاکی از حقیقت دیگری است و سوختی که در هنگام اسکان کشتی ها می سوزد، به شدت هوای منطقه را آلوده می کند.

ذرات ناشی از آلودگی این سوخت ها در طولانی مدت مشکلات شدید سلامتی از قبیل بیمار یهای قلبی عروقی، مشکلات تنفسی، انواع سرطان ها و سکته مغزی را به همراه دارند.

 این در حالی است که آمارها نشان می دهد حدود 50 هزار نفر در اروپا به دلیل آلودگی ناشی از حمل و نقل هر سال جان خود را از دست می دهند و این یک رسوایی است زیرا به عنوان مثال، صنعت کشتی های کروز که بسیار سودآور است، مایل به مشارکت در اقداماتی از قبیل استفاده از سوخت های پاک، نصب فیلترها و بهره گیری از فن آوری های نوین برای کاهش آلودگی هوا در سواحل نیست.

انجمن پزشکان ریه آلمان نیز به تازگی در مورد سلامت مسافرانی که وارد عرشه کشتی های کروز می شوند، هشدار داده است.

  صنعت کروز موفق به رعایت استانداردهای عمومی در زمینه محیط زیست و سلامت انسان نشده است. خبر خوب برای ونیزی ها این است که اداره حمل و نقل این شهر تصمیم دارد تا پایان سال جاری میلادی رفت و آمد این کشتی ها را تا 10 درصد کاهش دهد تا ساکنان نفس راحت تری بکشند. ولی تا آن زمان توصیه کارشناسان، استفاده از ماسک های حاوی فیلتر، برای پیشگیری از اثرات مخرب آلودگی هوا است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: