جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 آذر 1396     
ادامه فعالیت تاکسی خطی و حذف تدریجی گردشی‌ها

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز؛معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سیاست‌های جدید تاکسیرانی در دوره جدید را تشریح کرد و گفت: چالش اصلی تاکسیرانی در این روزها بحث رقابت با شرکت‌های هوشمند است که باید با دیدی تحول‌گرایانه از سد مشکلات رد شویم.

محسن پورسیدآقایی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: در روزهای اولیه انتصابم به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک، افندی‌زاده به عنوان سرپرست سازمان تاکسیرانی فعالیت می‌کرد، نزد من آمد و عنوان کرد که قرار بوده برای مدتی کوتاه سرپرست تاکسیرانی باشد اما الان چند ماهی است که سرپرست تاکسیرانی باقیمانده و خواهان این شد که سریعا مدیرعامل جدید انتخاب شود، اما از آنجایی که به دنبال مدیرعاملی با ویژگی‌های خاص بودم، این مهم به درازا کشید.

وی با بیان اینکه به دنبال مدیری بودم علاوه بر جوان بودن به دانش روز هوشمند و اینترنتی مسلط باشد، گفت: چراکه چالش اصلی تاکسیرانی در این روزها بحث رقابت با شرکت‌های هوشمند است که باید با دیدی تحول‌گرایانه از سد مشکلات رد شویم.

 اقتصاد تاکسی‌داران و تاکسیرانان باید اصلاح شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه قبول مسوولیت در شهرداری تهران به دلیل حجم کار و گرفتاری‌های شبانه‌روزی قابل مقایسه با هیچ یک از پست‌های دولتی دیگر نیست، گفت: باید در دوره جدید تاکسیرانی اقتصاد تاکسی‌داران و تاکسیرانان اصلاح شود، چرا که تا وقتی معیشت و اقتصاد تاکسیرانان و تاکسی‌داران اصلاح نشود هیچ امور دیگری قابل اصلاح نیست.

پورسیدآقایی با بیان اینکه رانندگان باید درآمد خوب و مکفی داشته باشند، گفت: درآمد خوب الزاما از راه افزایش کرایه نیست بلکه می‌توان با ایجاد درآمدهای جانبی و ایجاد سرویس‌های چرخشی درآمد را افزایش داد که در حال حاضر ایده‌های مختلفی در این زمینه داریم که باید بر روی آنها تفکر بیشتری شود.

وی با بیان اینکه تاکسی نشان‌دهنده وضعیت و شخصیت شهر است، گفت: هر تاکسی نشان‌دهنده وضعیت شهر به مسافران و توریست‌ها است که باید این مساله نیز اصلاح شود، اما می‌بینیم که بعضا رانندگان تاکسی حتی لباس مناسبی هم نمی‌پوشند و جالب است که تاکسیرانان حتی لباس فرم هم ندارند که البته اگر اقتصاد و معیشت آنها درست شود، این مسائل هم اصلاح خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تاکسیرانان در همه دنیا جزو افراد قانونمدار هستند که باید این مساله در تهران نیز  ایجاد شود، گفت: فلسفه وجودی تاکسی، استفاده افرادی که خودرو نداشتند، از خودرو بود که این افراد مجبور بودند برای اینکه از تاکسی استفاده کنند به کنار خیابان بیایند و به همین دلیل تاکسی‌های گردشی ظهور کرد اما حالا همه خانواده‌های تهرانی حداقل یک خودرو دارند و فلسفه تاکسی تغییر کرده است و مردم مایل هستند از در خانه‌شان به خودروها سوار شوند و دیگر سیستم‌های گردشی که مردم باید کنار خیابان بیایند کاربرد ندارد و باید بگویم علت رونق یکدفعه‌ای شرکت‌های اینترنتی هم این بود که مردم مایل نبودند برای سوار شدن به تاکسی، کنار خیابان بیایند و می‌خواستند از در خانه‌شان سوار خودرو شوند که متاسفانه این تغییر ذائقه درک نشد و این مساله سبب شد شرکت‌های اینترنتی به یکدفعه رونق پیدا کند و این در حالی است که هنوز برخی راننده‌های تاکسی فرهنگ جدید استفاده از خودرو توسط مسافران را درک نکردند و رفتار نامناسبی با مسافران دارند.

 ادامه فعالیت تاکسی خطی و حذف تدریجی تاکسی گردشی

پورسیدآقایی با بیان اینکه هدف تاکسیرانی باید تغییر کند، گفت: به نظرم تاکسی گردشی به مرور حذف می‌شود چراکه مردم مایل هستند به سیستم آژانسی که درب محل کار یا خانه‌شان آنها را سوار یا پیاده می‌کند روی آورند.

وی با بیان اینکه فعالیت تاکسی خطی به دلیل تمایل مردم ادامه می‌یابد چراکه تاکسی خطی مدلی دیگر از سیستم آژانسی است گفت: اما باید برای ساعات غیرپیک این تاکسی‌ها نیز چاره‌ای اندیشید و آنها را در سیستم آژانسی و اینترنتی فعال کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خاتمه با اشاره به فعالتی شرکت‌های تاکسیرانی گفت: در گذشته خصوصی‌سازی تنها بدین معنا بود که اسم راننده داخل پرونده‌ای در اختیار شرکت‌های خاص بود که به درد هم نمی‌خورد چراکه شرکت خصوصی باید سرمایه‌گذاری کند و بهره‌وری کار را افزایش دهد اما اینگونه نبود و هدف ما در این دوره بهبود کار و خدمت به مردم است به همین دلیل خط مشی ما استفاده از شرکت‌های قوی خصوصی و حذف شرکت‌های ضعیف‌تر است، این مساله رقابت را ایجاد می‌کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: