جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 آبان 1396     
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خبر داد
كاهش سرفاصله حرکت قطارها در شلوغ‌ترین خط مترو

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی شهری تهرانی نیوز؛مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با تاکید بر استفاده حداکثری از توان مترو برای سرویس‌دهی مناسب به مسافران، گفت: پس از کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط 2، 3 و 4 متروی تهران این زمان در خط يك هم کاهش یافت.

 

 نوبخت با اشاره به اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط موجود، اولین اولویت شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه است، افزود: در حال حاضر تنها راه برون رفت از آلودگي هوا و ترافيك تهران، ترغيب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومي درون شهري است كه به این منظور كاهش سرفاصله حركت قطارها و خدمات رساني هرچه بهتر در دستور کار شرکت بهره برداری متروي تهران قرار گرفته است.

 وي تصريح كرد: با تلاش های انجام گرفته در مدیریت جدید شهری در طي هفته هاي گذشته سرفاصله حرکت قطارها در خطوط دو، سه و چهار کاهش یافت و براساس برنامه ريزي هاي انجام گرفته با مدیریت تعمیرات و نگهداری قطارهای مترو و افزایش تعداد قطارهای فعال، کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط يك نيز از ۵ دقیقه به ۴ و نيم دقیقه رسید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بيان اینکه خط يك متروی تهران شمال شهر پايتخت را به جنوب متصل كرده است، خاطرنشان كرد: اين خط با تمام خطوط متروی تهران در ایستگاه های شهيد بهشتي، امام خميني(ره)، دروازدولت و مولوي تقاطع داشته و همواره حجم بالای مسافر را جابه جا می کند، قطعاً کاهش سرفاصله حرکت قطارها می‌تواند باعث روان شدن تردد مسافران در این ایستگاه‌ها شود.

نوبخت با بيان اينكه ایجاد این تغییرات در خط يك موجب کاهش ازدحام جمعیت به ویژه در ایستگاه‌های تقاطعی می‌شود، افزود: امیدوارم در آینده نیز بتوانیم تعداد اعزام قطار در این خط را افزایش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به موقعيت خط يك و دسترسي آسان آن به حرم مطهر امام خميني (ره)، بهشت زهرا و حرم حضرت عبدالعظيم الحسني (ع) و استقبال زياد شهروندان محترم در روزهاي پنجشنبه و مناسبت هاي خاص، گفت: با اين كاهش سرفاصله حركت قطارها در تلاش هستيم تا گامي ديگر در جهت ترغیب شهروندان در استفاده از این ناوگان به خصوص در روزهاي پاياني هفته كه با افزايش تردد خوردهاي شخصي همراه هستيم، برداشته شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: