جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 آبان 1396     
رضایی خبر داد:
وزارت راه پاسخگوی ساخت و سازهای غیراستاندارد باشد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از تخریب واحدهای مسکن مهر در اثر زلزله اخیر کرمانشاه، گفت: تحقیق و تفحص از طرح مسکن مهر برای بررسی محل هزینه کرد منابع این طرح با وجود ساختمان های غیر مستحکم در مجلس کلید می خورد.

 

محمدرضا رضایی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر تخریب برخی واحدهای مسکن مهر در استان کرمانشاه در پی زلزله اخیر، گفت: متاسفانه کیفیت پایین ساخت و سازها به واحدهای مسکن مهر نیز سرایت کرده که این موضوع در وقوع زلزله اخیر و تخریب هایی که ایجاد کرده به بروز حوادث دامن زده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عدم رعایت اصول مهندسی در ساخت برخی از واحدهای مسکن مهر، افزود: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی به عنوان نهاد نظارتی در این زمینه اهمال کاری کرده و باید پاسخگوی واحدهای نوساز تخریب شده در زلزله اخیر باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نبود مجری ذی صلاح در پروژه های مسکن مهر از جمله انتقادات وارده به این طرح است، تصریح کرد: استفاده از مصالح ساختمانی بی کیفیت و فاقد استاندارد در برخی پروژه ها و عدم رعایت استانداردها در حال حاضر به تخریب واحدهایی منجر شده که کمتر از یک دهه از ساخت آن ها می گذرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متولی مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی بوده و اکنون نیز در خصوص تخریب آن در پی زلزله این وزارتخانه باید پاسخگو باشد، گفت: در صورتی که پس از بازدید میدانی از مناطق زلزله زده تخریب واحدهای مسکن مهر در اثر زلزله اثبات شود به طور حتم تحقیق و تحفحص از این طرح در مجلس رقم می خورد.

وی ادامه داد: تحقیق و تفحص از این طرح به دلیل این است که منابع مالی بسیاری برای به سرانجام رسیدن این واحدها هزینه شده اما استانداردها رعایت نشده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: نظارت جامعه مهندسان نیز بر ساخت مسکن مهر مورد انتقاد است زیرا اگر نظارت این مهندسان نیز به شکل صحیح اعمال شده بود تخریب این واحدها به این زودی صورت نمی گرفت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اولویت همه دستگاه ها در حال حاضر امداد رسانی به مصدومان باید باشد اما پس از این مرحله گزارشی از ساختمان های تخریب شده و شدت خسارت های وارده تهیه و در مجلس مورد  بررسی واقع خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: