جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 آذر 1393     
آسانسوری با حرکت افقی !/عکس

مهر: 160 سال از تولد آسانسور می گذرد اما در این مدت طولانی به روزرسانی های بسیار جزیی در ساختار کلی این فناوری کاربردی صورت گرفته است. هنوز هم کابین های کوچکی که تنها در گذر زمان پر ذرق و برق و کمی مدرن تر شده اند با همان کابل های فولادی شناخته شده هر روز دهها و شاید صدها بار بالا پایین می روند. اکنون با ساخت این آسانسور جدید می توان گفت در دنیای آسانسورها هم پوست اندازی تکنولوژیکی صورت گرفته است.

این آسانسور جدید توسط مجموعه گروههای صنعتی در آلمان موسوم به ThyssenKrupp ساخته می شود و گرچه مدلی ابتدایی و مفهومی است اما به نظر می رسد خیلی زود در گوشه و کنار جهان به کار گرفته شود.


 

بر اساس طرح کلی مهندسان این پروژه، چندین کابین به جای یک کابین در همان تونل مربعی شکلی که برای آسانسورهای امروزی ساخته می شود به حرکت درآمده و می توانند جابجایی های عمودی و افقی داشته باشند. این آسانسور که Multi نام دارد نخستین آسانسوری در دنیاست که به ادعای سازندگانش بدون نیاز به کابلهای فولادی حرکت می کند.

گرچه هنوز اطلاعات فنی زیادی درباره این فناوری جدید منتشر نشده اما مشخص است که با استفاده از سیستم رانشی مغناطیسی در دل ساختمان حرکت می کند که مشابه آن در قطار مغناطیسی سرعتی شانگهای به کار گرفته شده است.

هر کابین آسانسور Multi مجهز به موتوری است که نیروی لازم برای حرکت عمودی و افقی آن را تأمین می کند.

شرکت سازنده مدعی شده که به دلیل فضای کمتری که برای ساخت دالان حرکتی این آسانسور مورد نیاز است تا 25 درصد به فضای مفید قابل استفاده در ساختمانهای مجهز به این فناوری نوین افزوده می شود.

استفاده از مواد سبک در ساخت کابینها نیز موجب شده تا وزن آنها در قیاس با نمونه های فعلی تا 50 درصد کمتر باشد.

آسانسور Multi همچنان مراحل ساخت را سپری می کند و پیش بینی می شود در سال 2016 نخستین جابجایی های آزمایشی خود را آغاز کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: