جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 آبان 1396     
دو نکته مهم مغفول مانده از سوی خودروسازان

به گزارش گروه نگاه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم می گوید : رقابت و سخت‌ گیری در استانداردها عامل رشد و توسعه همه جانبه صنعت خودرو است، در حالی که توجه به این مهم در این صنعت مغفول مانده است. 

 محمد رضا منصوری اظهار داشت : تا زمانی که در میان خودروسازان رقابتی ایجاد نشود  و حق انتخابی برای مشتریان وجود نداشته باشد طبعا کیفیت خودروهای داخلی نیز افزایش نخواهد یافت. 

وی تصریح کرد : امروز نبود رقابت در تولید موجب شده تا خودروها به هر قیمتی در بازار فروخته شود و مردم مجبور به خرید کالایی شوند  که ارزش واقعی آن کالا، مبلغی نیست که می‌ پردازند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه کیفیت خودروهای داخلی عموما  در نازل‌ ترین سطح کیفی قرار دارد ، افزود: تا زمانی که مدیریت  ها در این صنعت دولتی باشد ، متولی این صنعت باقی بمانند، کیفیت صنعت خودروسازی کشور روز به روز افت خواهد کرد.

وی تاکید کرد : معمولا با عنوان حمایت از تولید صحبت ها خوبی مطرح می شود ، در حالی که هر سال کیفیت محصولات افت و قیمت بالا می رود بنابراین تا زمانی که جریان فعالیت در این صنعت دولتی است و خصوصی‌سازی به درستی انجام نشود روال کیفیت و قیمت همین خواهد بود.

وی گفت : وجود انحصار در فرآیند تولید خودرو،عدم توجه به مشتری‌ مداری و انجام هزینه‌های لازم برای ارتقای کیفیت، از دلایل پایین بودن کیفیت برخی از خودروهای تولیدی در کشور است.

نماینده ساوه و زرندیه در خانه ملت  با اشاره به اینکه  قیمت خودرو در داخل کشور بیش از قیمت جهانی به متقاضیان عرضه می شود، اظهار داشت : : اگر بازار خودروی کشور رقابتی شود،مردم می توانند خودروی متنوع، با کیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنند.

منصوری همچنین با توجه به اهداف چشم انداز 1404 صنعت خودرو و لزوم تولید 3 میلیون دستگاه خودرو ،تاکید کرد : در شرایطی که صنعت خودرو ایران با این رقم فاصله زیادی دارد ، باید فضای تولید را برای ورود سرمایه های خارجی  باز کرد و نباید جریان تولید خودرو را به دو خودروسازی بزرگ کشور محدود کرد و باید نسبت به ایجاد قطب جدید توسط بخش خصوصی اقدام شود.

به گفته وی دولت باید با در نظرگرفتن سیاست های کلان در صنعت خودرو، ساماندهی این صنعت را در دستور کار خود قرار دهد هر چند تا زمانی که صنعت خودرو ایران دولتی است، نمی توان انتظاری در حوزه رقابت پذیری در تولید،کیفیت و قیمت داشت.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: