جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 15 آبان 1396     
عملیات زراعی در فضای سبز منطقه 19 آغاز شد

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛معاون خدمات شهري و محیط زیست شهرداری منطقه 19 از اجرای عمليات  زراعي بوستان ها و معابر در سطح نواحی پنجگانه خبر داد.

 

مهرداد زنگنه فر با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که ایجاد فضای مطلوب شهری به وضعیت روحی شهروندان و زیبا سازی بصری در فضای شهری کمک می کند عمليات به زراعي بوستان ها از سوی اداره فضای سبز منطقه آغاز شده است.

وی ادامه داد: در عملیات به زراعی بوستان ها فعالیت هایی از قبیل حذف کنده ، تنه جوش و پاجوش درختان، كندو كوب، زير و روكردن خاك بستر باغچه هاي معابر و بوستان ها با هدف تنظيم بافت خاك انجام می شود.

زنگنه فر افزود: به منظور ارتقای سطح سلامت و آراستگی شهری در ادامه طرح آسمان آبی و زمین پاک، طرح کاشت نشاء فصلی و رسیدگی به درختان آسیب دیده چوب خوار و پوست خوار با خمیر زئوزران صورت می گیرد.

معاون شهردار منطقه با اشاره به عملیات مبارزه با بیماری های درختان بیان کرد : به منظور مبارزه با بیماری شانکر درختان از محلول اکسی کلرور مس استفاده می شود . همچنین جمع آوری برگ درختان به منظور جلوگیری و پیشگیری از طغیان آفت سفید بالک ها در سال بعد انجام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اجرای عملیات علف کشی، برداشت نخاله و خاک های آلوده و نامناسب، تغذیه و کوددهی، حذف کنده های باقیمانده و سمپاشی زمستانه در سطح منطقه، تصریح کرد: بهسازی و زیباسازی محیطی منظر شهری، بازسازی معابر بوستانها و قطعات فضای سبز سطح محدوده در دستور کار شهرداری این منطقه قرار دارد.

وی با اشاره به انجام هرس درختان درحاشیه معابر، بلوارها و بوستان ها، یادآور شد: بهترین فصل برای هرس زمستانه، زمانی است که گیاه فاقد پوشش گیاهی است و در نتیجه بریدن آنها راحت تر صورت گرفته و دلیل دوم کاهش فعالیت زیستی گیاهان می باشد که درخت کمتر آسیب می بیند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: