جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 آبان 1396     
نوسازی سرویس های مدارس شخصی بر باید آغاز شود

به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز؛رییس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران با اشاره به اینکه نوسازی سرویس های مدارس شخصی بر باید آغاز شود، افزود: شهرداری ها با توجه به درآمدهای شهری لازم است قسمتی از ناوگان سرویس مدارس را نوسازی کنند که مطمئنا این مساله با  اقبال رانندگان سرویس های مدارس روبه رو  خواهد شد.

 

کامیاب صدری اظهار داشت: با توجه به وجود 4 هزار و 600 مدرسه در شهر تهران و استفاده یک هزار و 812 مدرسه از سرویس های مدارس قاعدتا  باید در تهران به سمت نوسازی سرویس های مدارس حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در حدود 11 هزار و 896 خودروی سواری شامل پراید ، پژو405 ، پژو206، سمند ، تندر90 ، پژوپارس و 7 هزار و227 خودروی ون، 31 اتوبوس ،478 مینی بوس و جمعا 19632 دستگاه خودرو در زمینه سرویس مدارس خدمت رسانی می کنند ضمن اینکه بر اساس آمار سال گذشته 5 تا 6 هزار خودرو تاکسی نیز در این حوزه فعالیت دارند.

صدری با بیان اینکه  توجه به بنیاد خانواده در جامعه ما از اهمیت بالایی برخوردار است ، افزود : قطعا انتظار آموزش و پرورش در بخش نوسازی  ناوگان حمل و نقل سرویس مدارس از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و سازمان تاکسیرانی ارایه برنامه درازمدت برای نوسازی این ناوگان می باشد.

رییس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران با توجه به اینکه باید نوسازی سرویس مدارس  آغاز شود تصریح کرد : آموزش و پروش نیز آمادگی دارد با انعقاد توافق نامه ای با شرکت تاکسیرانی ، پیمانکاران مدارس را الزام بر نوسازی تعدادی  از خودروهای شخصی بر نماید.

صدری حوزه حمل و نقل را حوزه پر هزینه ای عنوان کرد و افزود: قطعا ورود به این حوزه برای راننده و فرد پیمانکار سود فراوانی به همراه نخواهد داشت ، لذا کمک مسئولین و نهادهای قانون گذار را می طلبد تا بودجه و اعتباری را مصوب و هرساله در بحث نوسازی سرویس مدارس  از طریق شهرداری اعمال و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه رانندگان و پیمانکاران توانایی مالی برای نوسازی ناوگان را  ندارند، ادامه داد: در همه جای دنیا سیستم بانکی و دولتی تسهیلات خاصی را در این جهت ارایه می کنند ،  چرا که نوسازی با کمترین هزینه به نفع سلامت جامعه و شهروندان خواهد بود.

صدری همچنین افزایش 10درصدی  شهریه سرویس مدارس را طبق مصوبه شورای شهرتهران عنوان کرد و تصریح کرد:  اولیا در بخش پرداخت شهریه در شروع ثبت نام  40درصد را با توجه به نرخ سرویس نقدا پرداخت و الباقی را باید تا اسفند ماه تسویه نمایند.

رییس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران گفت : همچون سالهای گذشته تخفیفاتی برای دانش آموزان بی بضاعت، بی سرپرست و یا بدسرپرست و همچنین خانواده های شهدا و جانبازان در نظر گرفته شده است و  مدیران مدارس  می توانند از حق السهم مدرسه برای ارایه تخفیفات به شکل مستقیم و یا از طریق پیمانکاران اقدام نمایند.

وی با تاکید بر اینکه به اولیا دانش آموزان توصیه می گردد تا از سرویس مدارسی که از طرف مدرسه  ارایه می شوند استفاده  کنند ،گفت: تمامی پیمانکاران ، خودروها  و هم راننده ها از فیلترهای قانونی عبور کرده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه برای ارائه خدمات سرویس مدارس در فضای مجازی برخی از پیمانکاران خصوصی با ارایه نرخهای پایین تر از شهریه مصوب شورای شهر تبلیغ می کنند که از صلاحیت راننده و خودرو اطلاعاتی وجود ندارد.

صدری نصب چراغ زرد رنگ بالای خودروها را که توسط یکی از اعضای شورای شهر تهران مطرح شده بود را منوط به طرح در کارگروه ماده 18 استان و سپس شورای عالی هماهنگی شهرها دانست و ادامه داد: در نهایت شورای ترافیک می تواند مجوز چراغ زرد را صادر نماید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: