جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 آبان 1396     
پاکسازی شبانه روزی بیش از هشتاد هکتار پهنه نظافتی در پایانه مرزی مهران

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛به منظور نظافت پایانه مرزی مهران نیروهای خدمات شهری منطقه پنج ، هشتاد هکتار پهنه نظافتی در خاک ایران و عراق را در پیاده روی اربعین به صورت شبانه روزی پاکسازی می کنند.

 

 سید محسن اسدی شهردارمنطقه اعلام کرد: مرز بین المللی مهران در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام به دلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران است. لذا  به منظورتحقق اقدامات اجرایی ، شهرداری منطقه پنج درمرز مهران ، با استقرار 400 نیروی پاکبان آماده استقبال از زائران کربلای معلا می باشد.  

وی با اشاره به عملیات شبانه روزی رفت و روب و پاکسازی مسیر پیاده روی اربعین گفت: نظافت این پایانه تا بعد ازمراسم اربعین حسینی ادامه خواهد داشت. همچنین درداخل پایانه نیروهای پاکبان به طور مرتب در حال جمع آوری شش تن زباله در روز، با ده دستگاه کامیون حمل زباله هستند.

اسدی افزود : در ده روز اول صفر بیش از بیست درصد نسبت به سال گذشته تردد از مرز مهران افزایش یافته است که شهرداری منطقه  با  استفاده از  دو دستگاه خودروی نسبت به جمع آوری زباله های خشک ، اقدام کرده و پس از تفکیک با دستگاه پرس این زباله ی بازیافتی، در همان جا، کم حجم می شود.

شهردار منطقه در ادامه توضیح داد : با هماهنگی های به عمل آمده با مسئولان استان ایلام ومرزعراق خدمات رسانی منسجم به زائرین ادامه دارد بطوریکه روزانه 125 کیلوگرم کیسه زباله در پایانه مرزی مهران و عراق استفاده می شود. همچنین تعداد 20نفر  نیروی بازیافت با چهار کامیون مجهز به دستگاه پرس و دو دستگاه ماشین بازیافت زباله (چیپر) به صورت شبانه روزی مرز مهران را پاکسازی می کند.

 

گفتنی است ماشین های مکانیزه حمل زباله در طول روز بیش از سه باراقدام به حمل و انتقال زباله به جایگاه موقت انجام داده و سپس این زباله ها به جایگاه دائمی منتقل می گردد.همچنین  فضاهای سبز و بلوارهای پایانه مرزی نیز به طور مرتب پاکسازی می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: