جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 9 آبان 1396     
مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور:
پیکان، پراید و نیسان بیشترین مردودی های معاینه فنی

به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز؛مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور با اشاره به اجرای سامانه یکپارچه معاینه فنی (سیمفا)، گفت: با اجرای این سامانه جعل برچسب و  تخلفات در مراکز معاینه فنی به حداقل رسیده است.

 

سعید قیصر در نشست خبری تشریح عملکرد مراکز معاینه فنی ایران (سیمفا) گفت: با یکپارچه سازی سیستم معاینه فنی در کشور دغدغه‌ مربوط به مراحل اخذ معاینه فنی خودروها، برطرف شده و با متصل شدن تمام مراکز معاینه فنی به سامانه سیمفا، جعل برچسب و تخلف به حداقل خواهد رسید.

وی با اشاره اینکه ۴۸۱ مرکز معاینه فنی در ۳۱۵ شهر کشور در حال فعالیت هستند، افزود: ۱۳ مرکز معاینه فنی نیز در شهر تهران فعال هستند و سیستم ها و تجهیزات مراکز معاینه فنی خودرو شهرداری تهران مطابق با استانداردها، عملکردی مثبت دارند.

مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور با اشاره به آمار خودروهای مردودی در مراکز معاینه فنی، اظهار کرد: ۱۸ درصد خودروها در هفت ماهه اول سال ۹۵ در معاینه فنی مردود شدند که این آمار در مدت مشابه امسال به ۲۸ درصد رسیده که حاکی از سخت گیری و دقت بیشتر مراکز است.

وی با بیان اینکه آلایندگی علت اصلی مردودی خودروها در مراکز معاینه فنی است، ادامه داد: براساس اطلاعات آماری مراکز معاینه فنی در هفت ماهه اول امسال، ۳۱ درصد مردودی خودروها به دلیل آلایندگی، ۲۶ درصد ترمز،  ۲۲ درصد ظاهری،  ۱۵ درصد کمک فنر و ۶ درصد انحراف محور بوده است.

قیصر با اشاره به مراجعه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در هفت ماهه اول امسال به مراکز معاینه فنی، خاطرنشان کرد: پیکان، نیسان، پراید، پژو، رنو و سمند به دلیل بالا بودن میزان آلایندگی بیشترین مردودی را داشته‌ اند.

وی یکی از چالش های خودروهای دوگانه سوز را عدم زیرساخت‌های مناسب برای معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر 6 میلیون خودروی دوگانه‌سوز در کشور وجود دارد، در حالیکه  مراکز هیدرواستاتیک تنها در  16 استان کشور فعال هستند که اجرای طرح معاینه فنی برای این خودروها 3 ماه به تعویق افتاده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: