جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 آبان 1396     
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در صحن علنی شورا اعلام کرد:
کامیون ها منشا 30 درصد از آلودگی هوای تهران

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از آتش زدن زباله در جنوب شهر تهران خبرداد و گفت: اخیرا شاهد بوده‌ایم دام‌ها در سدهای اطراف تهران شسته می‌شدند، از این رو حفاطت سدها را افزایش داده‌ایم تا آب شرب پایتخت به دور از آلودگی باشد.

 

عیسی کلانتری در هفدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه بررسی های زیادی درخصوص آلودگی‌های محیط زیست انجام شده و همه عوامل آلودگی شناسایی شده است، حال جای اراده برای برطرف این مشکلات خالی است.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهوری طی چند روز اخیر درخواست داشت که در خصوص چهار حوزه پسماند، ریزگردها، آلودگی هوا و حق آبه تالاب‌های کشور اقدامات اساسی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: ریاست جمهوری درخواست کرد که برای حل مشکل پسماندها، در بودجه سال آینده دو میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای حل مشکل آلودگی طی چهار سال در نظر گرفته شود.

کلانتری با اشاره به کاهش تعداد روز‌های آلوده شهر تهران براثر حذف نفت از بنزین، اظهارکرد: طی مدت زمان اخیر شاهد کاهش آلودگی هوای شهر تهران بوده ایم و در شرایطی که سال 91 تعداد روز‌های آلاینده تهران 220 روز بوده، تعداد این روز‌ها در سال 95 به 90 روز کاهش یافته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از ایجاد آلودگی 30 درصدی توسط کامیون ها خبر داد و گفت: کامیون های فرسوده ای که شب ها فعالیت می‌کنند باعث ایجاد آلودگی می‌شوند، از این رو شهرداری باید ورود پیدا کند و تا زمانی که تصمیمات اجرایی نشود، معضلات رفع نخواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: از شهرداری می‌خواهیم به کمک سازمان حفاظت محیط زیست بیاید و اقدامات عملیاتی انجام دهیم.

کلانتری با تاکید بر اینکه در 60 نقطه از شهر تهران زباله ها سوزانده می‌شوند، گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که در جنوب تهران و 60 نقطه از پایتخت زباله‌ها و لاستیک ها آتش زده می‌شوند و این عملیات طی 24 ساعت ادامه دارد که بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران باید برای جلوگیری از این اتفاق برنامه ریزی کند.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به شناسایی 422 صنعت آلاینده در شهر تهران بیان کرد: در شهر تهران 422 صنعت آلاینده شناسایی شده که با 133 واحد آلاینده برخورد شده و این واحد ها تعطیل شده اند.

کلانتری با بیان اینکه اکنون شاهد هستیم که دام‌ها در اطراف سد‌های تهران شسته می‌شوند، اظهارکرد: در اطراف برخی از سد‌های شهر تهران برای شست و شوی دام استفاده می‌شد که با همکاری شهرداری حفاطن از سدهای کرج، لتیان، لار و جاجرود افزلیش یافت تا آب شرب پایتخت به دور از آلودگی باشد.

 

به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، این سازمان اخیرا با شهرداری تفاهم‌نامه ای را مبنی بر بهبود وضعیت پارک پردیسان امضا کرده تا برای نجات این پارک تلاش شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: