جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 آذر 1393     
نخست وزیرتایوان استعفا کرد

تسنیم: نخست وزیر تایوان پس از آنکه حزب حاکم مورد حمایت چین در انتخابات محلی این کشور شکست خورد از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش بی بی سی، "جیانگ یی-هوا" نخست وزیر تایوان در حالی استعفای خود را اعلام کرده است که حزب "کی ام تی" در انتخابات محلی شکست خورده و کنترل برخی مناطق از جمله شهرداری تایپه پایتخت را از دست داده است.

انتخابات امروز شنبه در تایوان به نوعی یک همه پرسی برای روابط این کشور با چین بوده است. حامیان حزب کی ام تی خواستار روابط خوب و نزدیک با چین هستند. چین و تایوان –متحد نزدیک آمریکا- پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال 1949 میلادی تاکنون به صورت جداگانه اداره می شوند.

در سال های اخیر حزب کی ام تی تایوان متمرکز بر کاهش تنش ها با چین و ایجاد روابط اقتصادی نزدیک با این کشور شده است. برخی مردم نگران این مساله هستند که پیروزی حزب مخالف دموکراتیک در انتخابات اخیر به رقابت این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 میلادی نیز کمک کند. اگر این حزب در انتخابات ریاست جمهوری تایوان به پیروزی برسد ممکن است روابط چین-تایوان را تغییر دهد و این مساله موجب تنش مجدد در روابط با پکن خواهد شد.

حزب دموکراتیک تایوان از استقلال رسمی این کشور از چین حمایت می کند. نخست وزیر تایوان در جمع خبرنگاران گفته است که به منظور قبول مسئولیت شکست در انتخابات از سمتش استعفا داده است.

چند لحظه بعد از اعلام این تصمیم ، رئیس جمهور تایوان نیز رسما از طرفداران حزب کی ام تی به خاطر اینکه همه را ناامید کرده است عذرخواهی کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: