جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 آبان 1396     
توافق شهرداران برای خرید اتوبوس های بدون آلایندگی

به گزارش گروه بین الملل تهرانی  نیوز، شهرداران 12 شهر دنیا با امضای بیانیه "خیابان های بدون سوخت فسیلی C40"، متعهد شده اند که از سال 2025 تنها اتوبوس های بدون آلایندگی را خریداری کنند.

شهرداران شهرهای لندن، پاریس، کپنهاگن، بارسلونا، میلان، لس آنجلس، سیاتل، ونکوور، مکزیکو سیتی، کیتو، آوکلند و کیپ تاون آینده ای را ترسیم کرده اند که پیاده روی، دوچرخه سواری و حمل و نقل عمومی، روش هایی هستند که اکثر شهروندان توسط آن ها در شهرها جابه جا می شوند و اطمینان می بخشد که مناطق بزرگی از شهرهای آن ها تا سال 2030 کاملا بدون آلایندگی خواهند بود. هم چنین هدف این طرح، افزایش کیفیت پیاده روی، دوچرخه سواری و حمل و نقل عمومی و اشتراکی است. قرار است شهرداران هر دو سال از نحوه عملکرد خود گزارشی ارائه دهند.

شهردار بارسلونا، Ada Colau بابیان این که بارسلونا تصمیم دارد 165 هکتار فضای سبز بیش تر داشته، طول مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری را سه برابر کند و سفر با خودروهای شخصی را تا 21 درصد کاهش دهد، اظهار داشت: "شهرها باید پیش گام های اصلی در مقابله با تغییرات دمای جهانی باشند."

شهردار کپنهاگن، Frank Jensen نیز اظهار داشت هدف این شهر تبدیل شدن به اولین پایتخت بدون CO2 در دنیا تا سال 2025 است.

در همین روز، شهردار لندن، صادق خان از معرفی جریمه آلایندگی برای خودروهایی خبر داد که با استانداردهای یورو 4 برای انتشار ذرات و NOx منطبق نیستند. جریمه 10 پوندی برای خودروهایی اعمال می شود که در روزهای هفته بین ساعات 7 صبح تا 6 بعد از ظهر وارد منطقه بدون آلایندگی در مرکز می شوند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: