جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 آبان 1396     
در بازدید مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران پیگیری شد؛
ساخت پد هلی کوپتر برای پل های بزرگ خط 5 مترو تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز؛اولين بازديد مشترک ميداني مديرعامل و معاونين شركت بهره برداري مترو و حومه از خط 5 مترو حد فاصل صادقيه تا گلهشر به همراه قائم مقام و مدير ستاد مديريت بحران منطقه 22 و مديران سازمان هاي خدمات رسان انجام شد. اين بازديد با نگاه بررسي چالش هاي بحران زا و تعامل بین دستگاهی در مباحث مديريت بحران خط مترو تهران – كرج انجام شد.

 

در اين بازديد که به دعوت ستاد مدیریت بحران منطقه انجام شده بود، نوبخت مدير عامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه در خصوص اقدامات شركت بهره برداري در خصوص بهسازي خط 5 مترو تهران مطالبي بيان كرد و گفت: خط 5 مترو تهران 17 سال است كه در حال بهره برداري است و از انجايي كه اين خط يك خط زير زميني نيست نياز به بهسازي آن مبرم بوده است.

به همين منظور براي افزايش ايمني و ارتقا كيفيت زيرساخت هاي اين خط، عمليات بهسازي آن از سوي كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران از دي ماه سال گذشته در دستور كار قرار گرفت و بحمدالله تا به امروز از 90 كيلومتر مسير ريلي خط كه از ايستگاه صادقيه تا گلشهر امتداد دارد، بيش از 36 كيلومتر آن طي 8 ماه بهسازي شده و پيش بيني مي شود با افتتاح مترو كرج به هشتگرد ميزان تقاضاي استفاده از اين خط بيشتر مي شود كه با اين امر بايد بيشتر به فكر رفع نواقص و خطرات بحراني اين خط باشيم .

 در اين بازديد قميان قائم مقام منطقه 22 در سخناني به بيان خطرات و بحران هاي خط 5 مترو در زمان بروز حوادث احتمالي پرداخت و گفت: با توجه به اينكه 4 ايستگاه از خط 5 مترو تهران در منطقه 22 وجود دارد و اينكه خط 5 مترو تهران حد فاصل صادقيه تا گلهشر يكي از خط هاي پرتردد شهر تهران مي باشد، نگاه ويژه مسئولين شهري شهر تهران به منظور ارتقاء ايمني و بهسازي آن را مي طلبد.

 همچنين كاسه گر محمدي دبير و جانشين شهردار در ستاد مديريت بحران منطقه 22 نيز در سخناني به بيان چالش ها و نقاط بحران زاي خط 5 مترو مواردي از عدم دسترسي خودروهاي امدادي ، نقاط كور و غير قابل دسترسي همانند پلهاي اين مسير پرداخت كه با استقبال مدير عامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه قرا گرفت .

به گفته وي حضور ستاد مديريت بحران در بهسازي و ارتقاء ايمني خطوط مترو در 18 سال اخير نبوده و همكاري اين ستاد در بهسازي خط 5 مترو با نظر مديريت جديد شهري شهرداري تهران بوده است.

 در پايان اين بازديد مقرر شد كه طراحي مسیر اضطراري در ده قطعه در ترانشه كناري ريل در طول خط براي دسترسي ماشين هاي امدادي و ساخت پد هلي كوپتر براي پل هاي بزرگ مسير خط 5 در دست اقدام قرار بگيرد.

در اين بازديد معاون زير بنايي، معاون بهره برداري،مدير پروژه بهسازي شركت بهره برداري مترو تهران، مشاور مدير عامل در حوزه بحران و سوانح، شهرداران نواحي 4 گانه منطقه 22، روساي ايستگاه هاي آتش نشاني منطقه ،كلانتري،آب و فاضلاب ، هلال احمر ، اورژانس و پليس راهور منطقه نیز حضور داشتند .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: