جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 2 آبان 1396     
درمنطقه 10 صورت پذیرفت؛
تعبیه مخازن مخصوص تفکیک پسماند ویژه کودکان در بوستان ها

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛با تلاش معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه مخازن مخصوص تفکیک پسماند ویژه کودکان در بوستان های منطقه جانمایی و نصب شد.

 

سهیلا صادق زاده شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: در راستاي اجرای سياست هاي سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران به منظور فرهنگ سازي وجلب مشارکت های مردمی و ترغيب و تشویق کودکان مخازن زباله در بوستان های منطقه جانمایی و نصب شد.

وی با تاکید بر اهمیت حفاظت از محیط زیست شهری به عنوان یک اصل اساسی و تاثیر راهکارهای مدیریتی در خصوص زباله های شهری گفت: با توجه به اثرات آلودگی ناشی از زباله و هزینه های اضافی ناشی از جمع آوری، حمل و نقل، دفع و دفن، این مساله حائز اهمیت بوده و طرح تفكيك و بازيافت زباله‌ها علاوه بر آن‌كه مي‌تواند شهر را از آلودگي‌هاي زيست‌محيطي نجات دهد، در رونق بخشيدن به اقتصاد شهري هم تاثيرگذار خواهد بود.

شهردار منطقه تغییر نگرش مردم به مقوله زباله و پسماند و کمک نهادهای مردمی که ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند را حائز اهمیت برشمرد و افزود: باید مردم بازیافت زباله را به عنوان سرمایه ملی و منزلت و دفع غیر اصولی آن را قبح بدانند و  تحقق این امر مستلزم همکاری و مشارکت نهادهای مردمی و همچنین آگاه سازی اقشار مختلف شهروندان می باشد .

گفتنی است در راستای آشناسازی کودکان با طرح تفکیک از مبدا علاوه بر نصب مخازن بازیافت در محل تردد کودکان در بوستان های منطقه کارشناسان به ارائه توضیحاتی پیرامون تفکیک پسماندها به همراه توزیع بروشور پرداختند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: