جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 30 مهر 1396     
تاثیر صادرات در بهبود تراز تجاری کشور :
لزوم ایجاد زیر ساخت های صادراتی برای توسعه صادرات خودرو

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : بهبود تراز تجاری از محل افزایش صادرات و یا کاهش واردات قابل حصول است بنابراین به هر میزان خودروسازان در مسیر توسعه صادرات حرکت نماید این جریان علاوه بر ارتقاء کیفیت و تنوع تولیدات موجب بالا رفتن تراز تجاری و ارز آوری بیشتر در کشور خواهد شد.

 

منصور مرادی اظهار داشت : البته توسعه صادرات بستگی به کیفیت تولیدات خودروسازان دارد از این رو برای دستیابی به صادرات گسترده و افزایش سهم تولیدات داخلی در بازارهای جهانی و منطقه ای باید تولیداتی با کیفیت و قیمت رقابتی به بازار عرضه شود.

وی تصریح کرد : بی شک افزایش صادرات در کلیه بخش های صنعتی می تواند توسعه کشور را به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه حضور گسترده تر خودروسازان در بازارهای صادراتی را مستلزم ایجاد زیرساخت های صادراتی در کشور دانست و گفت : با  ایجاد زیر ساخت های صادراتی قطعا می توان حضور موثرتری در بازارهای صادراتی داشت.

وی تاکید کرد : البته طراحی و تنوع محصول از جمله نکات مهم در زمینه افزایش صادرات دارد .

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس دهم اظهار داشت : امروز توسعه صادرات خودرو نیازمند سرمایه گذاری خودروسازان در حوزه کیفیت و تنوع در طراحی و تولید است.

مرادی تاکید کرد : متاسفانه عدم کیفیت مناسب محصولات موجب شده تا مشتریان داخلی به خرید خودروهای خارجی روی بیاورند.

وی گفت : با افزایش سرمایه گذاری در صنعت خودرو مسلما شاهد افزایش سهم تولیدات داخلی در بازارهای داخلی و توسعه بازارهای صادراتی و اشتغالزایی در کشور خواهیم بود.

وی در ادامه به موضوع قراردادهای خودرویی و صادرات 30 درصد از تولیدات مشترک اشاره کرد و اظهار داشت : در صورت عملی شدن کلیه شروط قراردادهای خودرویی و تحقق صادرات 30 درصد از تولیدات مشترک بی تردید این جریان می تواند سهم مهمی در توسعه صادرات خودروسازان در بازارهای جهانی داشته باشد .

وی با توجه به اظهارات روز گذشته وزیر صنعت و معدن به مناسبت روز صادرات گفت : به نظر می رسد واقعا عزم ملی برای صادرات در کشور وجود ندارد و این امر نیازمند کمک و حمایت کلیه دستگاهها و نهادهاست .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: