جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 29 مهر 1396     
توجه به حداقل استانداردها مطلوب صنعت خودرو ایران نیست

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است رعایت حداقل استانداردها در محصولات داخلی ، مطلوب صنعت خودرو ایران نیست.

 

سید مهدی مقدسی اظهار داشت : با توجه به الزامات دولت و سازمان استانداردها و  نیاز امروز بازار داخل ، لازم است خودروسازان در زمینه ارتقاء کیفیت و استاندارد خودروها تلاش و برنامه ریزی جدی نمایند.

وی تاکید کرد : امروز خودروسازان برای اینکه به توسعه کمی در تولید دست یابند باید نسبت به ارتقاء کیفی و افزایش استانداردهای تعیین شده مبادرت ورزند تا بیشترین تقاضا را از سوی مشتریان داخلی شاهد باشیم.

وی افزود : هر چند برای ارتقاء استانداردهای تولید و کیفیت در صنعت خودرو لازم است که خودروسازان در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری بیشتری نمایند چرا که با توجه امروز افزایش برخی از استانداردها در برخی از تولیدات پاسخ گو نبوده و باید نسبت به طراحی و تولیدات جدید اقدامات گسترده تری صورت گیرد.

وی با اشاره به تاثیر جریان واردات بر وضعیت ارزی در کشور اظهار داشت :  در صورتی که دولت و خودروسازان خواهان کاهش ورود و تقاضای بازار به خودروهای وارداتی هستند راهکاری جزء توجه به ارتقاء استاندردها و کیفیت و عرضه محصولات جدید و به روز ندارند.

نماینده مردم اراک در مجلس دهم به نقش مهم تولید قطعات استاندارد در عرضه محصول با کیفیت و استاندارد پرداخت و تاکید کرد : برای تولید محصول با کیفیت و استاندارد نیازمند استفاده از قطعات با کیفیت و استاندارد در تولید هستیم بی شک توجه به کیفیت و استاندارد قطعات بر روند بر جریان خدمات پس از فروش خودروسازان و رضایت مشتریان از کیفیت و خدمات تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

مقدسی توجه به ارتقاء کیفیت و استاندارد را از گزینه های  تاکید مجلس و  کمیسیون صنایع به خودروسازان اعلام کرد و افزود : امروز شرکتهای خودروساز برای حفظ بقا و ماندگاری در حوزه تولید داخل و در آینده حضور در بازارهای  جهانی راهی جزء ارتقاء استانداردهای کیفی و ایمنی  و  تولید محصولات جدید ندارند.

وی گفت : هر چند دستیابی کامل به این شرایط در صنعت خودرو در سایه خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو محقق می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: