جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 آذر 1393     
کشف بمب ۲۰ کیلویی در لبنان

تسنیم: پایگاه خبری المنار گزارش داد که ارتش لبنان یک بمب به وزن 20 کیلوگرم را در منطقه بلندی‌های عرسال کشف و خنثی کرد. همچنین یک مین ضد خودرو نیز از سوی ارتش لبنان کشف شد.

همچنین عناصر مسلح در شهر عرسال با استفاده از یک خودروی سیاه‌رنگ کیا به سمت عناصر پلیس شهرداری تیراندازی کردند. تروریست‌های داعش پیش‌تر به شهردار عرسال هشدار داده بودند که از استفاده از عناصر شهرداری برای حمایت از ارتش لبنان خودداری کند.

افراد مسلح وابسته به داعش و جبهه النصره سه ماه گذشته از خاک سوریه وارد لبنان شده و پس از حمله به مراکز نظامی ارتش و نیروهای امنیتی، ده‌ها تن از سربازان ارتش و نیروهای ژاندارمری را به اسارت گرفتند. افراد مسلح خواسته‌هایی از جمله آزادی تروریست‌های وابسته به خود از زندان‌های لبنان، دریافت اموال از دولت لبنان و خروج حزب الله از سوریه را شرط آزادی اسرای لبنان اعلام کرده‌اند.

درگیری‌ها در عرسال زمانی آغاز شد که ارتش لبنان یکی از تروریست‌های جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه را دستگیر کرد و تروریست‌های القاعده‌ای نیز اقدام به حمله یک مرکز امنیتی در شهر عرسال در نزدیک مرز سوریه با لبنان کردند که در این حمله 4 نفر از جمله دو غیر نظامی کشته شدند و تروریست‌ها 20 نفر از نیروهای امنیتی را ربودند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: