جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 آذر 1393     
تشریح فواید توسعه چابهار

 

  ایسنا:استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه چابهار می‌تواند مزیت‌های اقتصادی فراوانی را برای دیگر استان‌های کشور و حتی کشورهای همجوار فراهم کند.

 

علی اوسط هاشمی  افزود: مدیریت صحیح ظرفیت‌ها و مزیت‌های چابهار در حوزه‌های کشاورزی، صیادی، تجارت و ترانزیت می‌تواند ضمن کاهش نرخ بیکاری و اشتغال پایدار جوانان، بسترساز توسعه شرق کشور شود.

 

وی بیان کرد: چابهار یکی از 14 منطقه راهبردی جهان است.

 

هاشمی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های منطقه آزاد چابهار، گفت: توسعه بندر چابهار برای شکوفایی و عمران هر چه بیشتر منطقه باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود و تا این توسعه کامل نشود، امکان جذب سرمایه‌های بیشتر و توسعه دیگر بخش‌ها فراهم نخواهد شد.

 

استاندار تاکید کرد: با گسترش زیرساخت‌ها و فراهم‌کردن رشد توسعه اقتصادی و مبادلات تجاری بویژه با کشورهای همسایه، زمینه هرگونه تهدید خارجی را در آن سوی مرزها بی‌اثر و خنثی کنیم.

 

وی افزود: اتصال چابهار به شبکه راه‌آهن سراسری می‌تواند زمینه‌ی توسعه بخشی صنعت و معدن استان سیستان و بلوچستان را فراهم کند.

 

وی خاطرنشان کرد: توسعه بندر چابهار برای شکوفایی و عمران هر چه بیشتر منطقه باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

 

هاشمی به فعالیت‌ها و توافق‌های اقتصادی با کشورهای همسایه از جمله پاکستان و افغانستان اشاره و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در حوزه توسعه تجارت و مبادلات مالی و اقتصادی، آینده‌ای روشن و رو به پیشرفت را بویژه در جنوب شرق کشور شاهد خواهیم بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: