جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 مهر 1396     
صادرات رگ حیات خودروسازان است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که صادرات رگ حیاتی هر کشوری است بنابراین دولت باید برنامه منسجمی را جهت توسعه صادرات در کلیه بخش ها به ویژه توسعه صادرات غیر نفتی دنبال نماید.

 

رضا علیزاده با ضمن اشاره به اهمیت توسعه صادرات در صنعت خودرو، اظهار داشت : متاسفانه در این سالها خودروسازان نه تنها در حوزه صادرات بلکه در  بخش تولید و پاسخ گویی به نیاز متقاضیان داخلی نیز توفیق چندانی را کسب نکردند.

وی افزود: توسعه صادرات زمانی محقق می شود که کیفیت و قیمت تولیدات  خودروسازان قابل قبول و رقابتی باشد.

وی گفت: تا زمانی که این دو عامل مهم در تولیدات خودروسازان رعایت نشود و قیمت و کیفیت تولیدات رقابتی نباشد در حوزه صادرات نیز با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه صنعت خودرو ایران بتواند در بازارهای صادراتی دنیا سهم مهمی را کسب نماید ، تاکید کرد : قطعا صادرات می تواند زمینه ساز ارتقاء کیفیت و توسعه تنوع و طراحی در صنعت خودرو باشد هر چند این مساله تنها عامل در این زمینه نخواهد بود.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  پیش از حرکت در مسیر توسعه بازارهای صادراتی، لازم است خودروسازان تلاش بیشتری در ارتقاء کیفیت و دستیابی به قیمت رقابتی داشته باشند تا بتوانند در بازارهای هدف و صادراتی نفوذ نمایند.

علیزاده در ادامه با اشاره به شروط قراردادهای خودرویی و الزام بر صادرات 30 درصد از تولیدات مشترک گفت : در صورتی که تولیدات مشترکی را با برندهای مطرح در دنیا تولید و همزمان جریان انتقال تکنولوژی صورت گرفته و  منافع ملی کشور در دراز مدت حاصل شود ، مشارکت با خارجی ها می تواند راهکاری برای توسعه صنعت خودرو و دستیابی به بازار صادراتی باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انتقادات مطرح به صنعت خودرو، انتقاد از مدیران خودروسازی نیست ، تاید کرد : عمده مدیران صنعت خودرو از توانمندی بالایی برخوردارند و بخش زیادی از ایرادات به مشکلات ساختاری در صنعت خودرو باز می گردد که موجب می شود دست مدیران در برخی از تصمیمات بسته باشد..

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: