جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 مهر 1396     
طرح تشدید برخورد با خودرو‌های دودزا در تهران کلید خورد

به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز؛رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از کلید خوردن طرح تشدید برخورد پلیس با خودرو‌های فاقد معاینه فنی و دودزا خبر داد.

سردار محمدرضا مهماندار گفت: با توجه به سردی هوا در نیمه دوم سال و پدیده وارونگی هوا از امروز کنترل خودرو‌ها و وسائل نقلیه در اولویت‌های پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در طرح تشدید برخورد با خودرو‌های فاقد معاینه فنی و دودزا همکارانم با استقرار در معابر پایتخت با شدت با وسائل نقلیه دودزا برخورد می‌کنند.

سردار مهماندار گفت: مأموران ما در ۶۲ نقطه تهران استقرار دارند و این طرح که در طول سال نیز ادامه دارد از امروز با شدت بیشتری پیگیری شد.

وی افزود: در اجرای این طرح خودرو‌های فاقد معاینه فنی در محدوده زوج و فرد به صورت مکانیزه ۵۰ هزار تومان اعمال قانون می‌شوند و در خارج از این محدوده نیز عوامل پلیس با این خودرو‌ها برخورد می‌کنند.

سردارمهماندار گفت: همکارانم به خودرو‌های دودزا و آلاینده پلاک، اعزام به تعمیرگاه می‌دهند که راننده موظف است برای رفع نقص مراجعه ­کند وگرنه نمی‌تواند با پلاک تعمیری در تهران تردد کند. ­

وی از برخورد با ۴۲۰ خودروی شخصی و اتوبوس فاقد معاینه و دارای نقص فنی و دوزا تا ساعت ۱۲ امروز خبر داد و افزود: با توجه به خواست مردم، سرویس ادارات، ناوگان حمل و نقل عمومی، اتوبوس‌های شرکت واحد و عمومی در اولویت برخورد پلیس قرار دارند.

سردار مهماندار گفت: در شش ماه ابتدای امسال نیز پلیس ۲ میلیون وسیله نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی را اعمال قانون و مجبور به رفع نقص کرده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی براینکه چه تعداد خودروی فاقد معاینه فنی در تهران وجود دارد؟ افزود: به طور تقریبی ۹۰ تا ۹۵ درصد خودرو‌های موجود در تهران دارای برگ معاینه فنی هستند و بقیه این خودرو‌ها بیشتر خودرو‌های عبوری و شهرستانی هستند که در تهران تردد می‌کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح تشدید برخورد با خودرو‌های دودزا، دارای نقص فنی ­و فاقد معاینه فنی به صورت مستمر بویژه با آغاز فصل سرد سال در پایتخت ادامه دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: