جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 مهر 1396     
تاکید بر توسعه استفاده از قیر امولسیون در پروژه های راهسازی

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛رئیس مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران، بر ضرورت آموزش و هم اندیشی در جهت توسعه استفاده از قیر امولسیون در پروژه های راهسازی تاکید کرد.

 

مهندس محمدرضا معماریان که در سمیناری با عنوان "تشخیص مرغوبیت و آگاهی از شرایط نگهداری و استفاده از قیر امولسیون" سخن می گفت، ضمن اشاره به منافع متعدد بهره گیری از قیر امولسیون در صنایع راهسازی، توسعه استفاده از این محصول را سبب صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش آلودگی های زیست محیطی دانست و یادآور شد: قیر امولسیون به لحاظ فرمولاسیون، شرایط تولید، نگهداری و اجرا، محصولی پیچیده و حساس به شمار می آید و از این رو ارتقای کیفیت و افزایش بهره گیری از آن در پروژه های احداث و نگهداری از معابر، نیازمند ظرفیت سازی و آموزش بیشتر است.

وی ارزیابی تولیدات قیر امولسیون را یکی از اقدامات مستمر مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح ذکر و اضافه کرد کارشناسان این مرکز تلاش می کنند تا به موازات  نظارت بر فرآیند تولید قیر امولسیون، ، نحوه نگهداری، حمل و اجرای این محصول را در قالب برنامه های آموزشی ارتقا بخشند.

رئیس مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح با تاکید بر اینکه جلسات هم اندیشی به منظور آشنایی با قابلیت های کارخانجات قیر امولسیون کشور و همچنین ترویج و نشر درس آموخته های فنی در زمینه تولید و اجرای این محصول ادامه خواهد یافت، ابراز امیدواری کرد ارزیابی کارخانجات فعال در این زمینه، به تدوین فهرست تولیدکنندگان قیر امولسیون منتج و به همین موجب کیفیت پروژه های نگهداشت معابر ارتقا یابد.

گفتنی است سمینار تخصصی قیر امولسیون، تشخیص مرغوبیت و شرایط نگهداری و اجرا، با حضور کارشناسانی از نهادهای دست اندرکار پروژه های عمرانی شهرداری تهران در مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح برگزار شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: