جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 مهر 1396     
عصرروزگذشته برگزار شد؛
نخستین نشست مشترک شهردار تهران با اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی

به گزارش تهرانی نیوز؛بعدازظهر روز گذشته نخستین نشست مشترک شهردار تهران با اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در سالن کمیسیون شوراها برگزار شد.

 

محمد علی نجفی در این جلسه تخصصی ضمن واکاوی مشکلات تهران، راهکارهای برون رفت از مشکلات کنونی پایتخت را تشریح و اعلام کرد که یکی از دلایل اصلی مشکلات امروز کلانشهر تهران، ضعف مدیریت هزینه ها در ابعاد مختلف بوده است. به طوری که درگذشته مدیریت هزینه ها در شهرداری تهران به شکل مطلوبی صورت نمی گرفته است.

وی در این جلسه تخصصی اعلام کرد که ریشه این مدیریت غلط هزینه ها در این مهم بوده است که طرح های اجرایی شهرداری تهران بسیار گران تر از قیمت های واقعی به انجام می رسیده  و در برخی مواقع 2.5 برابر قیمت واقعی فرض می شده است. از همین رو امروز شاهد بروز چنین مشکلاتی در ابعاد مختلف در کلانشهر تهران هستیم.

شهردار تهران همچنین در این جلسه عدول ساخت و سازها از طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران را از دلایل بی قوارگی پایتخت دانست و گفت: صدور دو بخشنامه اخیر در زمینه ساخت و سازها برای توقف این شیوه های غلط بوده است که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون شوراهای مجلس هر کدام در نوبتی جداگانه به نقد و بررسی مشکلات پایتخت پرداختند و خواستار اقدامات عاجل شهردار برای رفع این مشکلات شدند.

در پایان نیز محمد جواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در قالب پیشنهادی خواستار تشکیل کمیته مشترک راهبردی میان کمیسیون تخصصی شوراها و شهرداری تهران برای حل مشکلات کنونی پایتخت شد و گفت: امیدواریم با تشکیل این کمیته مشترک و برگزاری نشست های تخصصی با شهردار تهران به صورت فصلی شاهد رفع مشکلات تهران در ابعاد مختلف از جمله آلودگی هوا، ساخت و سازهای بی قاعده، ارتقا ناوگان حمل و نقل عمومی و مواردی از این دست باشیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: