جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 مهر 1396     
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در اولین کنفرانس خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد :
در دنیا خرید خودرو منوط به داشتن پارکینگ است

به گزارش گروه حمل و نقل  و ترافیک  شهری تهرانی نیوز؛معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در اولین کنفرانس خبری با اصحاب رسانه با تاكيد بر توقف نصب پارکومترهای جدید در شهر تهران گفت: به منظور توسعه 15هزار فضای پارک ماشین، مناقصه ای برگزار شده بود تا پارکومترهای فیزیکی در حاشیه خیابان ها نصب شوند که اکنون دستور توقف مناقصه و اجرای پارکومترها داده شده است.

 محسن پورسيد آقايي ظهر روز گذشته در نخستين نشست خبري با اصحاب رسانه بر تعامل بيش از پيش با خبرنگاران در موضوعات ترافيك تاكيد كرد و گفت: معتقدم ارتباط با رسانه ركن اصلي پيشبرد اهداف بوده و رسانه ها نقش موثري در توسعه فرهنگ ترافيك دارند.

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران ترافيك را اصلي ترين چالش زندگي شهري دانست و تصريح كرد: ترافيك و به تبع آن آلودگي هوا زندگي شهروندان را تحت تاثير قرار داده است. وضعيت ترافيك و امكانات حمل ونقل شهر تهران كافي و مطلوب نيست، لذا اقدامات زيادي در دستور كار قرار گرفته است.

استفاده از تجربیات جهانی،توسعه حمل ونقل عمومی و ارتقای فرهنگ ترافیک؛راهکار کاهش الودگی هوا و ترافیک

وی با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا تنها مشکل شهرتهران نیست بلکه بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا وضعیتی مشابه و حتی بدتر از این شهر داشته اند، گفت: با برنامه ریزی دقیق واستفاده از تجربیات جهانی توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقای فرهنگ استفاده از حمل ونقل عمومی می توان ترافیک و آلودگی هوای تهران را کاهش و مدیریت کرد. قطعا در چهارسال تهران شهری نمونه نمی شود اما اگر برنامه ریزی ها و سیاست ها در جهت صحیح هدف گذاری شوند، با استفاده از تجربیات جهانی و تکنولوژی های دنیا به نتیجه خواهیم رسید.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در ادامه به نقش آی.تی در مدیریت ترافیک اشاره کرد و گفت: به طور حتم آی.تی در برنامه ریزی های حمل ونقل و ترافیک شهرتهران جایگاهی ویژه خواهد داشت .

پورسیدآقایی با تاکید براینکه درمقابل وقت مردم مسئولیم و نسبت به تمامی مشکلات شهروندان که در ترافیک و حوادث ، آلودگی هوا و حتی در ابعاد اجتماعی مسوولیت داریم، گفت: رنج مردم رنج ماست به همین منظور حتما در این سال ها تلاش خواهیم کرد که مشکلات شهروندان را برطرف کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ازمن سوال شد آیا بابت وضعیت ترافیک هم عذرخواهی می کنید، اظهارداشت: حقیقت این است که وضعیت ترافیک تهران طوری است که باید با برنامه ریزی دقیق و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا مدیریت شود.

کاهش 21درصدی ترافیک با شناور شدن ساعت کار در نیمه نخست مهرماه

پورسیدآقایی درادامه به وضعیت ترافیکی دو هفته نخست مهرماه سال جاری اشاره کرد و گفت: گرچه 2درصد مجموع ترددهای شهری بیشتر از سال گذشته ثبت شده است، اما شاخص کیلومتری ترافیک شریان های پایتخت طی دو هفته نخست مهرماه به واسطه شناور شدن ساعات کاری و همکاری شهروندان در مدیریت زمان سفرهای خود 21 درصد کاهش داشته ایم.

وی با بیان اینکه در روز اول مهرماه وضعیت ترافیک صبحگاهی پایتخت بسیار مناسب بود به طوری که 23 درصد کاهش ترافیک کیلومتری شریان های پایخت را شاهد بودیم، اذعان داشت: متوسط روزهای دوهفته نخست در صبحگاه 21 درصد بوده است. این در حالی است که ترافیک عصرگاهی پایتخت به واسطه تداخل ترافیک عصرگاهی با ترافیک هیات های مذهبی نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

رضایت 90درصدی شهروندان از خدمات سرویس های آزمایشی مدارس درمناطق4و8

پورسیدآقایی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طرح استقبال از مهر 96 تصریح کرد: در سال جاری سرویس مدارس شرکت واحد به صورت آزمایشی در دومنطقه 4 و8 راه  اندازی شد که مختص دانش آموزان بود.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران تاکید کرد: طی دو هفته گذشته و با خدمات رسانی این سرویس ها نتایج خوبی حاصل شده است به طوری که میزان جابه جایی و استفاده از سرویس مدارس به میزان 2هزار و 500 دانش آموزان بوده است که بالغ بر 90 درصد رضایت مندی شهروندان را در پی داشته است.

خطوط سرویس مدارس شرکت واحد توسعه می یابد

وی با تاکید بر اینکه خطوط سرویس مدارس شرکت واحد را در باقی مسیرهای پایتخت توسعه خواهیم داد، ادامه داد: طرحی ویژه دانش آموزان در دست اجراست با این مضمون که کارت ویژه دانش آموزان با تخفیف 50درصدی و به نام شخص و مشخصات شخص دانش آموز صادر می شود. به طوری که هر گاه دانش آموزان از این کارت بلیت استفاده کنند برای والدین دانش آموزان پیامکی ارسال می شود که فرزندتان درتاریخ و ساعت مذکور سوار خط شده است . این اقدام امنیت اجتماعی خواهد داشت .

وی در ادامه با اشاره به رشد 8 درصدی جابه جایی مسافر در خطوط متروی تهران اظهارداشت: به رغم اینکه ناوگان ما توسعه ای نداشته است اما شاهد افزایش تقاضای مسافران در استفاده از مترو بوده ایم که این مهم نشانگر لزوم تقویت و توسعه ناوگان مترو است.

کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو با تجهیز ناوگان

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با بیان اینکه اولویت ما به منظور مدیریت ترافیک پایتخت توسعه مترو خواهد بود، گفت: حتما توسعه ناوگان و کاهش سرفاصله حرکت قطارها در اولویت قراردارد . باید به 3 دقیقه فاصله حرکت قطار در ایستگاه های مترو برسیم .

وی با اشاره به خطوط جدید در حال ساخت مترو گفت: اولویت ما تامین ایمنی خطوط و افزایش عملکرد بهره برداری از آنهاست.

به گفته پورسیدآقایی به جای افزایش کمیت و تعداد ایستگاه و خطوط در توسعه ناوگان ریلی تهران تجهیز ناوگان و افزایش بهره وری از خطوط مترو در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه از توقف نصب پارکومترهای جدید در شهر تهران خبرداد و گفت: به منظور توسعه 15 هزار فضای پارک ماشین مناقصه ای برگزار شده بود که پارکومترهای فیزیکی در حاشیه خیابان ها نصب شوند که اکنون دستور توقف مناقصه و اجرای پارکومترها داده شده است.

اولویت درحوزه مترو افزایش کیفیت است نه کمیت

معاون شهردار پایتخت ادامه داد: رويكرد ما در اين دوره فارغ از ارتقا سخت افزاري خطوط مترو بوده و به دنبال افزايش كيفيت خدمات رساني و ارتقا عملكرد بهره وري خواهيم بود. در عين حال توسعه سخت افزاری مترو نیز در خلال تامين ناوگان صورت مي گيرد. به عنوان مثال خط ٦ مترو اكنون به لحاظ سخت افزاري تكميل شده اما به لحاظ تجهيزات زير ده درصد تجهيز شده است، بنابراين خط ٦ مترو پس از تامين ناوگان مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

وی تصریح کرد: اينكه قطار خط ديگري را صرف راه اندازي خطوط جديد مورد استفاده قرار دهيم حتماً بهره وري مناسب از توسعه مترو را به دنبال نخواهد داشت.

معاون شهردار تهران در ادامه بر لزوم ارتقا كميت  و كيفيت تاكيد كرد و گفت: هنوز بسياري از ايستگاه هاي مترو فاقد حداقل امكانات ازجمله پله برقي هستند كه اين امر كيفيت استفاده از مترو را كاهش داده است

تعیین ایمنی خط7 با تشکیل کمیته ویژه طی دو هفته آینده 

وی به وضعیت ایمنی خط7 مترو که مورد انتقاد اعضای شورای شهر نیز بود اشاره و اظهارکرد: برخی از دوستانمان در شورا معتقدند که خط 7 ایمنی لازم را ندارد و حتی پيشتر از حضور ما در شهرداری گزارش‌هایی در این خصوص منتشر شده و وزارت کشور نیز این موضوع را اعلام کرده بود اما واقعیت این است که نیاز به کار کارشناسی دارد به همين منظور هیات کارشناسی درخصوص تعیین ایمنی این خط تشکیل شده و ظرف دو هفته آینده اعلام نظر خواهند كرد. چنانچه  نظر هیات کارشناسی، ایمن‌سازی باشد، این خط تعطیل و ایمن‌سازی انجام خواهد شد.

  استفاده از اپلیکیشن به جای پارکومتر ها برای مدیریت تعرفه فضای پارک

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران بابیان اینکه به جای پارکومتر به صورت نرم افزاری و از طریق اپلیکیشن پرداخت تعرفه پارک مدیریت خواهد شد، گفت:این طرح طی سال جاری عملیاتی خواهد شد .

وی در ادامه به اولویت های برنامه های خود در معاونت حمل ونقل وترافیک اشاره کرد و گفت: باید از طریق اصلاح روش های تامین منابع مالی توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی را دنبال کنیم. اکنون 3 هزار دستگاه خطوط شهر تهران فرسوده است که باید نوسازی ناوگان اتوبوسی پایتخت در دستور کار قرار بگیرد. همچنین نوسازی تاکسی ها و تزریق  تاکسی های برقی وهیبریدی به ناوگان حمل ونقل عمومی شهر تهران طی سال جاری در دستور کار قرار دارد .

 معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اظهارات اخير شهردار تهران در خصوص بررسي بدهي دولت به شهرداري گفت: اينكه شهرداري از دولت طلب دارد با دو رويكرد حسابداري و گفتاري قابل بيان است. براساس رويكرد حسابداري، دولت هر سال بودجه اي مصوب مي كند و اينكه به هر دليلي نتواند طي سال بودجه مصوب را پرداخت كند به عنوان بدهي به حساب نمي آید.

به گفته وي بودجه دولت، سالانه منعقد مي شود و برابر قوانين بودجه چنانچه طي سال، مبلغي از آن پرداخت نشود، منتفي تلقي مي شود و آنچه كه دکتر نجفی شهردار تهران اعلام كرد نيز بر اين سيكل ارايه شده است.

پرداخت سهم شهرداری از بودجه دولت؛ به زودی

پورسيدآقايی از جلسه شب گذشته هيات دولت مبني بر پرداخت بودجه سال جاري به شهرداري خبر داد و گفت: مقرر شده بودجه ٦ماه نخست سال جاري در رديف هاي حمل و نقلي، اعم از يارانه بليت مترو و اتوبوس و سهم ٥٠ درصدي دولت در توسعه حمل و نقل عمومي به زودي پرداخت شود.

وي با بيان اينكه به طور حتم فضاي تعامل بهتر در پيشبرد اهداف شهرداري تاثيرگذار خواهد بود، تصريح كرد: پيرو وعده دولت در تامين ٢هزار دستگاه واگن، اخيرا مناقصه خريد ٦٧٢ دستگاه واگن مترو برگزار شده و به زودي به مرحله تامين خواهد رسيد ، اما اينكه چه زماني واگن به دست ما برسد، مشخص نيست.

ارايه پيشنهاد شناور شدن ساعت كار در طول سال به شهردار تهران

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص هزینه پویش «از خودمان شروع کنیم» و بازخورد آن در ارتقا فرهنگ ترافيك گفت: اين پويش در دوره من صورت نگرفته و نمي توانم آن را نقد كنم. علاقه اي هم به ارزيابي عملكرد مديران گذشته ندارم، اما فارغ از موضوع هزينه اين پويش كه مطرح كرديد، معتقدم آموزش هاي فرهنگي نقش موثري در ارتقا فرهنگ ترافيك دارد كه البته نبايد به عنوان شعار به ان نگاه شود.

پورسیدآقایی از ارايه پيشنهاد شناور شدن ساعت كار در طول سال به شهردار تهران خبر داد و گفت: پيشنهادي با مضمون از خودمان شروع كنيم مبني بر شناور شدن ساعات كار به دكتر نجفي ارايه كرده ام.

وي ادامه داد: آموزش هاي فرهنگي به دور از حركات شعاري و نمايشي به صورت جدي دنبال خواهد شد. 

معاون ترافیک شهرداری تهران در ادامه از بازنگري طرح خطوط حمل و نقل پايتخت خبر داد و گفت: طرحي بر مبناي خطوط جديد تراموا، مترو و بي.آر.تي در دست مطالعه است كه با تصويب شوراي عالي ترافيك ملاك برنامه ريزي در خطوط حمل و نقلي پايتخت خواهد بود.

تعیین ایمنی خط7 با تشکیل کمیته ویژه طی دو هفته آینده

وی به وضعیت ایمنی خط7 مترو که مورد انتقاد اعضای شورای شهر نیز بود اشاره و اظهارکرد: برخی از دوستانمان در شورا معتقدند که خط 7 ایمنی لازم را ندارد و حتی پيشتر از حضور ما در شهرداری گزارش‌هایی در این خصوص منتشر شده و وزارت کشور نیز این موضوع را اعلام کرده بود اما واقعیت این است که نیاز به کار کارشناسی دارد به همين منظور هیات کارشناسی درخصوص تعیین ایمنی این خط تشکیل شده و ظرف دو هفته آینده اعلام نظر خواهند كرد. چنانچه  نظر هیات کارشناسی، ایمن‌سازی باشد، این خط تعطیل و ایمن‌سازی انجام خواهد شد.

پور سید آقایی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرخودرو در خصوص جلوگیری از تضییع حقوق شهرندانی که خودروی شخصی خریداری کردند ولی نمی توانند با توجه به محدودیت طرح ترافیک از خودروی شخصی خود استفاده کنند گفت:هر کسی که خودرو خریداری میکند دلیل نمی شود که حق استفاده اون خودرو را در همه جا داشته باشد.بنابراین داشتن خودرو به معنی استفاده در همه جا نیست.

وی در ادامه افزود: البته که همه ی شهروندان حق دارن که خودرو داشته باشند ولی در کنار این حق میبایست ظوابطی رو هم رعایت کنند.در برخی از شهرهای دنیا خرید خودرو منوط به داشتن پارکینک هست کسی که پارکینک نداشته باشد حق خرید خودرو را ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: ولی بحث کلی را قبول داریم که تا زمانی که سرویس حمل و نقل مناسبی در اختیار مردم قرار ندهیم نمیتوانیم محدویت ایجاد کنیم، از نظر برخورداری از مترو ، تهران در حال حاضر جزو 10 شهر مطرح دنیاست، از طرفی خطوط BRT رو داریم ، حتی سرویس های اینترنتی تاکسی هم به کمک حمل و نقل درون شهری آمده اند ولی علی الیحال می بایست سیستم حمل و نقل عمومی شهرمان را گسترش دهیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: