جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 مهر 1396     
بانداژ هوشمندی که با گوشی هوشمند کار می‌کند!

 به گزارش گیزمگ، این بانداژ می‌تواند دوزهای تازه دارو را در طول زمان یا حتی انواع مختلف دارو را در زمان‌های خاصی به بدن برساند.


این بانداژ از الیاف رسانای الکتریکی ساخته شده که با هیدروژل پوشیده شده‌اند.
این ژل به نوبه خود حاوی داروهایی نظیر آنتی بیوتیک‌ها، عوامل رشد یا مسکن می‌باشد. این بدان معنی است که داروهای مختلف می‌توانند تنها درون یک بانداژ و بر روی الیاف مختلف تعبیه شوند.


یک میکروکنترلر متصل (اندازه یک تمبر پستی) ولتاژ را از طریق الیاف انتخابی و در زمان انتخابی ارسال می کند. هنگامی که این کار را انجام می دهد، این فیبرها حرارت یافته و ژل‌هایی را که آنها را پوشش داده را نیز گرم می‌کنند. این باعث می شود که ژل، دارو را در محل زخم منتشر کند.


این میکروکنترلر می‌تواند به صورت بی‌سیم و توسط یک گوشی هوشمند یا تبلت فعال شود.
در این بانداژ همچنین می‌توان سنسورهایی را تعبیه کرد تا گلوکز، pH و سایر شاخص‌های سلامت بافت پوست را اندازه‌گیری کنند.


این بانداژ همچنین می‌تواند در زمان نیاز به طور مستقل نیز خود را برای ارائه دارو فعال کند.


پیش بینی شده است که این فناوری می‌تواند به طور خاص در درمان زخم بیماران دیابتی و یا دیگر زخم های مزمن و یا برای سربازانی که در میدان جنگ در معرض پاتوژن‌های مختلف هستند، مفید باشد.


دکترعلی تمایل، دانشمند ایرانی و استادیار دانشگاه نبراسکا می‌گوید: "این اولین بانداژی است که قادر به آزادسازی دوزهای مشخص و هدفمند دارو است." "شما می‌توانید داروهای متعددی را با استفاده از این بانداژ به بدن ارائه کنید که این یک مزیت بزرگ در مقایسه با سایر سیستم ها است."




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: