جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 مهر 1396     
با همکاری معاونت امور زنان ریاست جمهوری با شهرداری تهران؛
مراکز مشاوره خانواده در پایتخت گسترش می یابد

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در یازدهمین گردهمایی و میثاق زنان عاشورایی از همکاری با شهرداری تهران به منظور توسعه مراکز مشاوره خانواده خبر داد.

 

معصومه ابتکار در یازدهمین گردهمایی و میثاق زنان عاشورایی که با حضور مجتبی عبداللهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، الهه عطایی مدیرکل بانوان شهرداری تهران و سمانه زمانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران برگزار شد، اظهارکرد: ایام محرم فرصتی برای بازخوانی واقعه کربلاست. واقعه ای که درهمه زمان ها و مکان ها مفهوم و معنی خودش را به جهت حق طلبی، ایثار، امربه معروف و نهی از منکر ، روشنگری و بیداری کل بشریت دارد.

وی با بیان اینکه امروز نفوذ پیام عاشورا گسترده تر از زمان خودش است، گفت: کلام اباعبدالله الحسین(ع) محدود به عرصه جغرافیایی عراق نیست و امروز این پیام در گوشه گوشه جهان به گوش می رسد و تاثیرگذاری آن مربوط به قوم و نژاد خاصی نمی شود .

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهور مبنی بر شناسایی تمامی ابعاد وجودی اباعبدالله الحسین(ع) و رفتار ایشان حتی درمواجه با دشمنان عنوان کرد: علت تاثیرگذاری واقعه کربلا در اقدام است. اگر صرفا به شعار بسنده کنیم و به عنوان یک مسئول آنچه که به زبان می آوریم با عمل مان متفاوت باشد تمام تاثیرگذاری گفته های زبایمان از دست می رود.

ابتکار ادامه داد: با تاسی از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و زینب کبری (س) اول باید از رفتار خودمان شروع کنیم و مباحث اخلاقی را در خود نهادینه کنیم. امروز جامعه مخاطب ما مانند جامعه مخاطب عصر حضرت زینب(س) با القائات منفی و سوالات زیادی روبرواست. حضرت زنیب اما برای روشنگری و آگاه سازی جامعه با صراحت لهجه و شجاعت و در عین حال با مهربانی و اخلاق خوش گام برداشته اند.

وی با تاکید بر اینکه امروز تبلیغ دین اسلام باید با چنین خط و مشی ای مورد توجه قرار بگیرد، گفت: باید به پرسش ها وچالش های مخاطبین به ویژه نسل جوان بها دهیم . نسل جوان که به واسطه اینکه فاصله زمانی با انقلاب و دفاع مقدس دارد تجربه عملی و معنوی آن دوران را ندیده است، گاه شبهات زیادی برایش به وجود می آید. در این شرایط همه تلاش مسئولان برای نظام جمهوری اسلامی باید در راستای کاهش فاصله رفتار و اخلاق با ارزش های دینی باشد تا به سوالات جوانان پاسخ درست داده شود .

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه اظهارکرد: اگر در برنامه هایمان به جوانانی که با ظاهری متفاوت دارند اجازه حضور داده نشود این جوانان کجا باید بروند تا مسائل دینی خود را حل و فصل کنند؟ دختران جوان اگر نتوانند در محافل دینی و اجتماعی حضور پیدا کنند و آنچه را در ذهن خود دارند مطرح کنند کجا امکان شنیدن پاسخ سوالات خود را می یابند؟ در این شرایط اگر ما تحمل این پرسش ها را نداشته باشیم و نتوانیم پاسخگوی آن باشیم جوانان به چه شکل می توانند شبهات خود را رفع کنند؟

به گزارش خبرنگار شهرنوشت ابتکار با اشاره به تغییر شرایط اجتماعی کشور نسبت به دهه های گذشته بیان کرد: در عصر ابزار ارتباطی جدید و انتشار اطلاعات وسیع و بعضا غلط در جامعه اگر بخواهیم پیام عاشورا را به جوانان منتقل کنیم حتما باید با زبان ، ادبیات ، رویکرد و فن اوری های روز با این نسل ارتباط برقرار کنیم. در واقع دیگر آن شیوه های گذشته لزوما کفایت نمی کند چرا که انتظارات جوانان متفاوت از گذشته است.

وی با یاداوری اقدامات شهرداری تهران و سازمان بهزیستی برای حمایت از خانواده های آسیب دیده گفت: امروز اورژانس اجتماعی برای حمایت از زنانی که در خانواده مورد خشونت قرار می گیرند در سراسر کشور شکل گرفته و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برنامه ها و سیاست گذاری های ویژه ای را برای حمایت از خانواده ها که برخی در شرایطی بحرانی می دانند در نظر گرفته است. 

ابتکار گفت: لایحه امنیت زنان که در حال حاضر در کمیسیون لوایح و قوه قضاییه است از دیگر اقداماتی است که در راستای حمایت از خانواده در دست اقدام قرار دارد. این موضوع یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده و خوشبختانه مورد حمایت ویژه از سوی مسوولان است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن تقدیر از شهرداری تهران در راستای راه اندازی مراکز مشاوره وعده همکاری در توسعه این مراکز را داد و عنوان کرد: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم یک جامعه سالم هم راستا با تعالیم اباعبدالحسین(ع) و و پیام نورانی حضرت زینب(س) تشکیل دهیم .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: