جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 مهر 1396     
50 درصد اتوبوسهای درحال فعالیت فرسوده اند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی وشهری تهرانی نیوز؛سنندجی گفت: با وجود نوسازی های انجام شده ، هنوز حدود 100 دستگاه مینی بوس فرسوده در تهران وجود دارد که تا پایان امسال به سن فرسودگی می رسند که باید نوسازی شوند.

 

پیمان سنندجی درباره آخرین وضع اتوبوس ها و مینی بوسی های فرسوده تهران گفت: در حال حاضر 6 هزار و 300 دستگاه اتوبوس در تهران فعالیت می کنند که برابر گزارشی که در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران خدمت اعضا ارایه شد، پنجاه درصد از این اتوبوس ها فرسوده هستند.

وی با اشاره به اینکه همه این اتوبوس های فرسوده اتوبوس های دیزل نیستند، افزود: بخش عمده ای از اتوبوس های فرسوده ما اتوبوس های گاز سوز هستند، ​اتوبوس های گاز سوز به لحاظ آلودگی، کمترین میزان آلودگی را دارند و بیشتر موضوع ایمنی آنها مطرح است که ما بحث ایمنی آنها را با تست هایی که انجام می دهیم ( مانند تست مخازن و موضوعات دیگر ) مدیریت می کنیم.

سنندجی در ادامه تصریح کرد: همه اتوبوس های شهر تهران که در حال تردد هستند ، متعلق به شرکت واحد نیست و بخشی از آنها بالای 20 تا 25 سال سن دارند که سرویس ادارات را جا به جا می کنند و برابر قوانین ،​باید از تردد این اتوبوس ها جلوگیری و با آنها برخورد شود. اتوبوس های شرکت واحد چه از لحاظ دودزایی و چه به لحاظ موضوعات ایمنی، قابل تشخیص هستند و مانیز به صورت مرتب در حال رصد آنها هستیم.

 وی با تاکید براینکه اتوبوس های فرسوده نیاز به نوسازی دارند، اظهار کرد: برابر مصوبه هیات وزیران، اتوبوس های بالای سن هشت سال در تهران قابلیت تردد ندارند و باید نوسازی شوند.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه دو حالت برای از دره خارج کردن اتوبوس ها وجود دارد،​ گفت: حالت اول این است که اتوبوس های جدید با استانداردهای جدید وارد شود و حالت دوم این است که حتی شرکت هایی که در این خصوص فعالیت نمی کنند نیز می توانند اتوبوس های خود را نوسازی و اتوبوس های جدید را وارد کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما امکاناتی در اختیار رانندگان اتوبوس های فرسوده قرار می دهید تا آنها بتوانند صاحب اتوبوس های جدید شوند؟ اظهارکرد: برای این افراد وام ، شرایط و تسهیلاتی وجود دارد که به وسیله آنها می توانند نوسازی را انجام بدهند، ​همچنین اگر سرمایه گذارانی باشند که دارای اتوبوس هستند و توانایی فعالیت در این بخش را دارند، ما حتما از آنها استقبال و شرایطی را فراهم می کنیم که این افراد نیز بتوانند اتوبوس های جدید بیاورند و داخل خطوط ما فعالیت کنند.

سنندجی با اشاره به مینی بوس های فرسوده گفت: هزار و 150 مینی بوس داشتیم که از سال 92 شروع به خروج دستگاههای فرسوده کردیم امسال هم 700 دستگاه دیگر از رده خارج می شود.

در حال حاضر حدود 100 دستگاه مینی بوس داریم که تا پایان سال به سن فرسودگی می رسند و با تسهیلات و مصوباتی که در نظر گرفتیم، ​نوسازی این 100 دستگاه را انجام خواهیم داد.

وی خطاب به شهروندان تاکید کرد: مینی بوس های فرسوده ای که در سطح شهر مشاهده می شوند، حتما متعلق به شرکت اتوبوسرانی تهران نیستند بلکه مینی بوس ها و یا بعضا اتوبوس هایی هستند که معمولاً از شهر های اطراف، وارد تهران می شوند.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران با پرداختن به ضرورت نظارت بر مینی بوس ها واتوبوس های فرسوده ای که از شهرهای اطراف ورارد می شوند، خاطر نشان کرد: نظارت بر این مینی بوس ها و اتوبوس ها وظیفه ما نیست، اما قانونگذار باتوجه به دوربین هایی که در سطح شهر وجود دارد و همچنین اهمیت معاینه فنی این خوروها به شدت با این موضوع برخورد می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: