جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 مهر 1396     
علت عدم توسعه یافتگی صنعت خودرو ایران چیست ؟

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید : تا زمانی که وضعیت کنونی و انحصاری بر بازار داخل حاکم است رشد کیفی تولیدات و حضور در بازار رقابت را در حوزه خودروسازی ایران شاهد نخواهیم بود.

 

رامین نورقلی پور با اشاره به آغاز برخی اقدامات مثبت دولت قبل به منظور رفع  انحصار از بازار خودرو ایران افزود : هر قدر دولت وارد عرصه خودروسازی شود طبعا بازار خودرو به سمت انحصار و عدم رقابت پذیری خواهد رفت و مسلما در این جریان بازار موجود از سایر خودروسازان سلب خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد : متاسفانه وابستگی شدید صنعت خودرو به دولت در دهه های گذشته ، از جمله دلایل مهم عدم توسعه یافتگی صنعت خودرو ایران است که با اهتمام دولت جدید در کاهش دخالت در این عرصه ،بی شک شاهد تحولات ملموسی در بازار خودرو ایران خواهیم بود. 

وی به نقش دولت در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت : دولت تنها می تواند به عنوان سیاست گذار در صنعت خودرو اعمال نظر نماید که خوشبختانه از دولت قبل حرکت در این مسیر پر رنگ تر شده و تا حدودی دولت به نقش خود در این زمینه عمل نموده است. 

وی افزود : در صورتی نگاه دولت در این مسیر ادامه یافته و بازار خودرو در مسیر کاهش وابستگی سوق یابد به تدریج شاهد جریان بهتری در  این صنعت و حضور موثر تر بخش خصوصی و گام نهادن به بازار رقابت پذیری در بازار خواهیم بود. 

نماینده کردکوی و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر ورود خودروسازان خارجی در بازار خودرو ایران گفت : البته تعامل و همکاری با خارجی تنها راه حل بازار خودرو ایران نیست اما سیگنال های که به واسطه مذاکرات و برخی قراردادها با شرکتهای خارجی دریافت می شود حاکی از شکل گیری جریان منطقی تر بر این صنعت است. 

نورقلی پور خاطر نشان کرد : بی شک تداوم حرکت در این مسیر ضمن تحول در بازار و تولید در صنعت خودرو ، تضمینی بر جریان تقاضای بازار و تولید پایدار خودروسازان داخلی خواهد بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: