جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 مهر 1396     
پایان عملیات تقویت فونداسیون و کوله های پل کریمخان

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛عملیات تقویت فونداسیون و کوله های بتنی طرفین پل کریمخان به اتمام رسید.

 

مهندس مهدی پورشاسب مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، ضمن اعلام پیشرفت 35 درصدی پروژه مقاوم سازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان به پل کامپوزیت بتنی، از اتمام عملیات حفاری و بتن ریزی هر 120 حلقه شمع موردنیاز برای تقویت فونداسیون و کوله های بتنی طرفین پل خبر داد و گفت: متعاقب اتمام عملیات احداث شمع ها و سرشمع ها، تلاش برای تقویت شاه تیرها و ستون های فلزی پل آغاز شده است؛ این مرحله از کار از طریق نصب لچکی ها، سخت کننده ها، نشیمنگاه ها و همچنین بادبندهای فلزی در محل اتصال تیرها به ستون ها انجام می شود.

وی با بیان آنکه هندریل های موجود پل کریمخان به طور کامل با هندریل هایی با استحکام و ارتفاع مناسب و استاندارد تعویض خواهند شد، از آغاز عملیات ساخت این قطعات خبر داد و گفت: هندریل های جدید پل کریمخان در ماه آینده وارد کارگاه پروژه خواهند شد.

مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، آرماتوربندی دیواره های بتنی طرفین پل و تهیه و نصب برش گیرهای اتصال عرشه به شاه تیرهای پل را از دیگر اقدامات در حال اجرای پروژه مقاوم سازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان به پل کامپوزیت بتنی ذکر و اضافه کرد: مقدمات لازم به منظور جک زنی و تعویض نئوپرن های پل کریمخان با نئوپرن هایی با ظرفیت باربری و جابجایی بیشتر آغاز شده است.

گفتنی است پل کریمخان یکی از 7 پل سواره رو فلزی شهر تهران به شمار می آید که به دلیل مشکلاتی همچون فرسودگی زودرس روکش، از کار افتادگی نئوپرن‌ها و فرسایش درزهای طولی و عرضی، قرار است به یک پل کامپوزیت بتنی تبدیل شود. راهبرد کلی این پروژه شامل حفظ پایه‌ها و شاه‌تیرهای فلزی و احداث یک دال بتنی با ضخامتی حدود 10 سانتیمتر به جای عرشه فلزی می باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: