جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 آذر 1393     
گفتگوی نفتی زنگنه باسی ان ان

باشگاه خبرنگاران: وزیر نفت کشورمان در گفتگو با سی ان ان تصمیم فعلی اوپک به حفظ میزان تولید روزانه را به نفع همه کشورهای عضو اوپک ندانست.

"جان دفتریوس" سردبیر بخش اقتصادهای نوظهور در شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران گفتگو کردم. من از وی پرسیدم که آیا این پیشنهاد به حفظ سقف تولید نفت به میزان سی میلیون بشکه در روز برای همه دوازده عضو اوپک پیشنهاد خوبی خواهد بود یا خیر؟

بیژن نامدار زنگنه گفت: فکر نمی کنم که این پیشنهاد به نفع همه کشورهای عضو  اوپک باشد چون برخی از کشورهای عضو اوپک با این توافقنامه مخالف بودند اما برای وحدت و همبستگی اوپک بود که ما تصمیم گرفتیم اقدامی خلاف این تصمیم اتخاذ نکنیم.

زنگنه گفت: من  نمی توانم بگویم که هیچ کس مخالف این تصمیم نبود اما چیزی که می توانم بگویم این است که اکثریت کشورها تلاش می کردند به شیوه ای دیگر تصمیم بگیرند.

جان دفتریوس پرسید: اگر هدف این  اقدام واقعا روسیه و ایران به دلایل سیاسی نبوده باشد اما هدف واقعی این است که تولید کنندگان نفت شیل(ماسه نفت) آمریکا اوج بگیرند؟ آیا انگیزه ی نهایی این است؟

وزیر نفت ایران در پاسخ گفت: برخی از تولید کنندگان اوپک چنین فکر می کنند. این(ماسه نفت های آمریکا) یک چالش بزرگ برای آینده اوپک است و نفت شیل اکنون با نفت متعارف و عادی رقابت می‌کند و باعث کاهش سهم کلی اوپک از بازار  می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: