جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 30 شهريور 1396     
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد
ورود20 دستگاه اتوبوس تک کابین و 73 دستگاه مینی بوس سرویس مدرسه

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز؛ معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود93دستگاه اتوبوس جدید تک کابین و مینی بوس سرویس مدرسه به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید خبردادو گفت: دانش آموزان می توانند با کارت بلیت دانش آموزی از خدمات نیم بهای مترو واتوبوس در طول سال بهره مند شوند.

 محسن پورسیدآقایی صبح امروز با حضور در ایستگاه پست برق جدید اتوبوس های برقی خیابان 17 شهریور ازنزدیک فضا، امکانات و ظرفیت این محل را به همراه شهردار منطقه12، قائم مقام معاونت حملو نقل وترافیک و سرپرست سازمان تاکسی رانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، مدیرکل حمل ونقل عمومی و معاونان ترافیک مناطق بازدیدکرد و درادامه بااستفاده از اتوبوس برقی این خط که به مناسبت استقبال از مهر و استفاده حداکثری از ناوگان این خطوط نوسازی و آماده شده اند به محل بهره برداری اتوبوس های جدید و مینی بوس های مدرسه رفت.

وی با بیان اینکه تست خطوط اتوبوس برقی هنوز قطعی نشده و پس از گذراندن تست‌های مختلف و کسب اطمینان این خط اجرایی خواهد شد، گفت: خوشبختانه امروز شاهد ورود ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ناوگان هستیم که این خودروها در مسیر پیچ‌شمیران - میدان قدس فعالیت خواهند کرد و اتوبوس‌های قدیمی از رده خارج می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نزدیک به دو برابر پولی که شرکت‌ها از محل بلیت‌ها به دست می‌آورند را شهرداری به عنوان یارانه پرداخت می‌کند، گفت: امروز ۷۳ دستگاه مینی بوس ویژه سرویس مدارس مورد بهره‌برداری قرار گرفت که به طور آزمایشی در سه خط مدارس مناطق ۴ و ۸ فعالیت خواهند کرد.

معاون شهرداری تهران در مورد سرانجام اتوبوس‌های برقی با بیان اینکه این اتوبوس‌ها از امروز فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده‌اند گفت: چند اتوبوس در مسیر خیابان ۱۷ شهریور فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و ظرف یک ماه بررسی‌های لازم درخصوص موفق بودن این سرویس انجام و در صورت انجام موفق تست‌ها اتوبوس‌های برقی وارد ناوگان می‌شوند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه در هفته اول مهرماه شاهد افزایش ترافیک نسبت به تابستان خواهیم بود، گفت: البته میانگین افزایش ترافیک در ۶ ماه دوم سال نسبت به ۶ ماه اول سال ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت و در هفته اول مهرماه شاهد افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی ترافیک نسبت به تابستان خواهیم بود که عاجزانه از خانواده‌ها و افراد درخواست می‌کنم با توجه به اینکه هفته اول بازگشایی مدارس همزمان با هفته اول محرم است، از انجام سفرهای غیرضرور خودداری کنند.

آموزش های ترافیکی رسانه ها؛ موثر درکنترل ترافیک

معاون حمل ونقل وترافیک همچنین درنشست طرح استقبال ازمهرباحضورفرماندارتهران،رییس پلیس راهورتهران،نماینده شورای شهر و نمایندگان آموزش پرورش درمقررپلیسراهورپایتختبرگزارشد،ضمن اعلام آمادگی از تدابیر و تمهیدات مختلف پیش بینی شده کامل مدیریت شهری در راستای طرح استقبال از مهرماه؛ گفت: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی بین فرمانداری، نیروی انتظامی، راهور، آموزش پرورش و سازمانهای مختلف بین بخشی انجام گرفته تا با کمک همدیگر بتوانیم از بارترافیکی شروع سال تحصیلی جدید کم کنیم و شهروندان احساس آرامش داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مسلما هیچکدام ما از وضعیت فعلی ترافیک رضایت کامل نداریم اما متناسب با وظایف و مسئولیت هایی که در مجموعه حمل ونقل شهری داریم در تلاش هستیم که به ویژه برای دوهفته نخست نیمه دوم سال با برنامه های پیش بینی شده در کاهش زمان تاخیر و مدیریت تقاضای سفر؛ ترافیک روانی را شاهد باشیم.

پورسیدآقایی نقش اصحاب رسانه به ویژه صداو سیمای جمهوری اسلامی را در زمینه اطلاع رسانی، آموزش های ترافیکی و فرهنگ سازی بسیارموثر دانست وافزود: حجم فعالیت های ترافیکی در مقایسه باآمارهای جدید؛ مبین اطلاع رسانی بهینه و همراهی و همدل شدن مردم با اصحاب رسانه ها به عنوان پل ارتباطی و نقش موثر آنها در این زمینه می باشد و این همکاری و اطلاع رسانی می تواند بارترافیک و حجم استرس خانواده ها را کاهش دهد.

معاون حمل ونقل وترافیک همچنین با اعلام محدودیت های ترافیکی پیش بینی شده ویژه کامیونت های حمل مواد غذایی و سرویس مدارس از شهروندان عزیزتهرانی خواستار همراهی با تدابیر ترافیکی برای رسیدن به وضعیت پایدار شهری شد

گفتنی است با توجه به هماهنگی و همکاری ۳۰ هزار پلیس مدرسه و ۱۲۰ هزارنفر از معلمین به عنوان «فرهنگیار پلیس» ؛ به ۹۷۰ هزار همیار پلیس در تهران با کمک آموزش و پرورش ؛ آموزش های ترافیکی ارایه خواهدشد. در پایان این مراسم از منتخبین و نمایندگان پلیس مدرسه، همیار پلیس و راننده سرویس تقدیر بعمل آمد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: