جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 شهريور 1396     
میرزایی نیکو
بازنگری در وظایف شوراهای شهر و روستا در دستور کار کمیسیون شورا

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو مجمع نمایندگان استان تهران مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه شوراهای شهر و روستا و سپس شهرداری ها باید از بعد قانونی متولیان اصلی آسیب های اجتماعی قرار بگیرند در حالی که این مسئولیت هم اکنون متوجه سازمان بهزیستی و سازمان تامین اجتماعی است، گفت: زمان آن رسیده که وضعیت آسیب های اجتماعی در کشور خود آسیب شناسی شود و یک متولی واحد برای رفع معضلات در این حوزه انتخاب شود.

قاسم میرزایی نیکو با تاکید بر اینکه شهرداری یک مجموعه خدماتی است که خدمات گسترده ای به مردم ارائه می دهد، تصریح کرد: شهرداری در احصا آسیب های اجتماعی بزرگترین نقش را ایفا می کند زیرا در پیشگیری و برخورد با معضلات اجتماعی در صف مقدم ایستاده و در بخش های مختلف از منطقه ای و موضوعی گرفته تا اقشاری می تواند نقش حائز اهمیتی ایفا کند. از همین رو لازم و ضروری است که شهرداری ها و به ویژه شهرداری تهران که پیشانی سایر شهرداری های کشور است به عنوان متولی اصلی برخورد با آسیب های اجتماعی انتخاب شود.

نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس دهم، با بیان اینکه بهترین ابزار و راهکار برخورد با آسیب های اجتماعی در اختیار شهرداری است، ادامه داد: بسیاری از سازمان ها و وزارتخانه ها در زمینه آسیب های اجتماعی نقش آفرینی می کنند همچون ستاد مبارزه با مواد مخدر که زمان آن رسیده این ستاد و سایر سازمان ها پشت سر شهرداری قرار بگیرند و این نهاد از بعد قانونی متولی اصلی برخورد با آسیب ها شود.

میرزایی از جایگاه کنونی شوراهای شهرها و روستاها در برخورد با آسیب های اجتماعی ابراز نارضایتی کرد و گفت: امروز با وجود آنکه قرار بود شورای شهرها شوراهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شوند، تنها به عنوان نهادی برای انتخاب شهردار و رسیدگی به مسائل ابتدایی شهرها محدود شده اند. در حالی که باید اختیارات این نهادهای مردمی افزایش یابد و در زمینه آسیب های اجتماعی نقش اول و اصلی را ایفا کنند.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس دهم خاطر نشان کرد: در کمیسیون شوراها در تلاش هستیم تا اختیارات و نقش شوراها را مورد بازنگری قرار دهیم زیرا معتقدیم تنها نهادی که می تواند امور شهری در ابعاد اجتماعی را در دست بگیرد، شوراها و شهرداری ها هستند. از همین رو بازنگری وظایف شوراهای شهر و روستاها در دستور کار کمیسیون شورا قرار گرفته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: