جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 شهريور 1396     
مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری
تشکیل قرارگاهی برای رسیدگی به وضعیت کودکان تکدی و شبه تکدی با ریاست فرماندار تهران

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که ساماندهی کودکان کار وارد مرحله جدیدی شده است، از  تشکیل قرارگاهی برای رسیدگی به وضعیت کودکان تکدی و شبه تکدی خبر داد.

 

رضا قدیمی با بیان این خبر گفت: متاسفانه تعداد معدودی افراد سودجو و افرادی که هیچ گونه انصاف و وجدانی ندارند، کودکان معصوم شهر و حاشیه های شهر را به کار تکدی و شبه تکدی در سر چهار راه ها می گمارند که عمدتا هم به شکل باندی بوده و درآمدهای هنگفتی هم از این طریق کسب می کنند.

وی با اشاره به اینکه کمک به این کودکان به شکل جدیدی آغاز و در حال انجام است، افزود: برای ساماندهی وضعیت این کودکان، قرارگاهی با ریاست فرماندار محترم تهران جناب آقای فرهادی تشکیل شد که در این قرارگاه 16 ارگان وجود داشته و بحث ساماندهی کودکان کار را از سر چهارراه ها (عمدتا آنهایی که به شکل حرفه ای و به شکل باندی فعالیت می کنند) را به عهده گرفته است. جلسات این قرارگاه هفته ای دو بار برگزار شده و 16 دستگاه گشت با حضور مددکاران اجتماعی تشکیل شده که در سطح شهر گشت زنی می کنند و این کودکان معصوم را از دست سر دسته های این باندها نجات می دهند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: این مراکز با کمک سازمان بهزیستی، کمیته امداد، قوه قضاییه، اداره اتباع، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و ارگان های زیادی ذی مدخل اداره می شوند اما ذات این قرارگاه این است که همه دور هم جمع می شوند و تصمیمات سریع گرفته می شود تا در رابطه با وضعیت این کودکان فی المجلس تعیین تکلیف شود و دیگر این کودکان در گیر و دار و پیچ و خم های اداری ما درگیر نشوند.

وی ادامه داد: به این طریق وقتی کودکی جذب این قرارگاه می شود به سرعت تعیین و تکلیف می شود، به عنوان مثال مشخص می شود که اگر کودک جزو اتباع خارجی باشد چه کاری باید انجام داد و اگر داخلی باشد چه اقدامی باید صورت گیرد، همچنین مشخص می شود که آیا کودک اولیا دارد یا خیر؛ این کار بسیار پیچیده و حساس بوده و موارد زیادی از این کودکان وجود دارند که برای هر کدام از آنها باید اقدامات جداگانه ای صورت گیرد.

قدیمی ضمن بیان اینکه با تشکیل این قرارگاه، کار با سرعت و دقت بیشتری صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: ساختمان این قرارگاه را شهرداری در اختیار قرار داده و گشت های شهرداری و سازمان بهزیستی بصورت مشترک فعالیت می کنند و ارگان هایی که باید نظارت کنند، نظارت لازم را بر روی این موضوع دارند.

وی همچنین در پایان اظهار کرد: روز گذشته جلسه ای با حضور خانوم دکتر نژاد بهرام، عضو شورای شهر پنجم، فرماندار محترم و تعدادی از فعالان حوزه اجتماعی و خصوصا حوزه کودکان تشکیل شد، این جلسه به مدت سه ساعت به طول انجامید و در آن همه نقطه نظرات، نقدها، انتقادات و پیشنهاداتی که افراد حاضر به این طرح داشتند مطرح شد و ما از آن ها استفاده کردیم تا انشالا برای اصلاح و تقویت این طرح تلاش بیشتری کنیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: