جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 شهريور 1396     
علت جریان کند نوسازی مینی بوس های فرسوده در کشور

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور با ابراز تاسف از جریان نوسازی ناوگان مینی بوس های فرسوده در کشور گفت : اجرای طرح نوسازی مینی بوس های فرسوده در کشور نیازمند همراهی و حمایت دولت و ارائه تسهیلات بلاعوض است.

 

غلامرضا غضنفری اظهار داشت : تا زمانی که دولت کمک های بلاعوضی به این بخش نماید طرح نوسازی ناوگان مینی بوسرانی به خوبی انجام نخواهد شد هر چند هر گونه حمایت دولت در این زمینه با توجه به کاهش مصرف سوخت به نفع دولت و اقتصاد کشور و کاهش آلایندگی هوا است.

وی با اشاره به جریان کند نوسازی ناوگان مینی بوس های بین شهری اظهار داشت : در صورتی که این جریان سرعت گیرد کمک مهمی به دولت خواهد بود چرا که هر مینی بوس نو در هر 100 کیلومتر کمتر از 10 لیتر مصرف سوخت دارددارند در حالی که هر مینی بوس  فرسوده بالای 30 تا 40 لیتر مصرف سوخت دارد.

وی با توجه به روند مناسب نوسازی ها در کلان شهرها افزود : بر اساس مصوبه هیات وزیران و در راستای طرح کاهش الودگی هوای کلان شهر ، طرح نوسازی مینی بوس های فرسوده کلان شهرها از طریق جایگزینی با تاکسی نو بوده و این طرح شامل نوسازی ناوگان بین شهری نمی شود.

وی تصریح کرد : در نوسازی ناوگان درون شهری به خصوص کلان شهرها ، بسیاری از متقاضیان تاکسی جایگزین دریافت کردند در حالی که در نوسازی ناوگان بین شهری باید مینی بوس جایگزین تحویل شود که با توجه به هزینه سنگین خودروها، مشکلات و موانعی را برای متقاضیان به دنبال دارد.

وی با اشاره به عدم حمایت دولت از طرح نوسازی ناوگان مینی بوسرانی در کشور خاطر نشان کرد : در طرح نوسازی مینی بوس های فرسوده در کشور مقرر گردید تا به کلیه متقاضیان تسهیلاتی معادل 70 درصد قیمت خودرو تسهیلات ارائه شود اما اجرای این طرح نیازمند همراهی و حمایت دولت و ارائه تسهیلات بلاعوض است.

مدیرعامل اتحادیه مینی بوسرانی کشور تاکید کرد : هر مینی بوس جدید حدود 150 میلیون قیمت دارند که حدود 70 درصد آن تسهیلات و 8 تا 10 میلیون تومان لاشه اسقاط و مابقی قیمت باید آورده متقاضیان باشند که عملا این ارقام به صاحبان خودروها فشار زیادی را وارد می کند و باید برای سرعت گرفتن و اجرای بهتر این طرح دولت حمایت بیشتری نماید.

غضنفری با اشاره به آغاز طرح نوسازی ناوگان مینی بوسرانی در کشور از نیمه دوم سال 95 افزود : از ابتدای آغاز طرح تا کنون بخشی از ناوگان فرسوده مینی بوسرانی کشوری نوسازی شده به طوری که تاکنون  حدود 500 دستگاه مینی بوس جدید تحویل متقاضیان شده است.

وی با اشاره به عدم وجود مشکل در تامین مینی بوس جایگزین گفت : پیش بینی می شود تا پایان امسال 500 دستگاه مینی بوس جدید دیگر نیز جایگزین و تحویل متقاضیان شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: