جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 شهريور 1396     
حمایت از قطعه سازان جزء وظایف وزارت صنعت و معدن است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به مسائل مطرح در جریان داخلی سازی خودروهای جدید گفت : انتظار می رود با توجه به شروط معین در قراردادها تا پایان دولت داوزدهم ، سهم داخلی سازی خودروسازهای جدید به رقم قابل قبول حداقل 70 تا 80 درصد برسد.

 

فریدون احمدی اظهار داشت : بر اساس اطلاعات موجود شرکتهای خارجی در جریان قراردادهای جدید خودرویی و در راستای شروط معین در داخلی سازی ها، در حال ممیزی قطعه سازان هستند ، از این رو پیش بینی می شود در این جریان با تعداد قابل توجهی از قطعه سازان توانمند و دارای تجهیزات و امکانات روز قرارداد همکاری امضاء شود.

وی تصریح کرد : البته بخشی از قطعه سازان داخلی نیز برای همکاری ها نیازمند نوسازی تجهیزات و ماشین آلات هستند که این موضوع قطعا با حمایت و همراهی خودروسازان و سرمایه گذاری در این بخش محقق خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مهم صنعت قطعه سازی در صنعت خودرو به لزوم تلاش بیشتر برای گسترش همکاری این بخش از صنعت در تولیدات جدید خودروسازان پرداخت و  اظهار داشت  : در صورت حمایت و سرمایه گذاری در این صنعت پیش بینی می شود قطعه سازان ایرانی به صادر کننده قطعات در دنیا تبدیل شوند .

وی خاطر نشان کرد : بی شک با سرمایه گذاری در تولید و به روزرسانی تکنولوژی، کیفیت تولیدات در حدی ارتقاء خواهد یافت که ضمن همکاری در تولیدات جدید ، بخشی از تولیدات نیز صادر خواهد شد.

نماینده زنجان و طارم در مجلس دهم یاد آورشد : هر چند امروز بخشی از قطعه سازان داخلی از توان و تجهیزات به روزی برخوردار هستند چنانچه هم اکنون سهمی از تولیدات قطعه سازان در بازارهای جهانی عرضه می شود.

احمدی افزود : البته برای تولیدات مشترک برخی از قطعه سازان داخلی نیازمند حمایت مالی در غالب تسهیلات و وارد نمودن دانش فنی و تجهیزات به روز هستند که این مسلما جزء وظایف وزارت صنعت و معدن است ضمن اینکه خودروسازان نیز باید در این جریان قطعه سازان را همراهی نمایند.

وی تاکید کرد : البته در شرایط کنونی واحدهای بسیار توانمندی در صنعت قطعه سازی ایران وجود دارد که قطعا می توانند در جریان همکاری ها حضور یابند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: